ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیت و همکاری خاندان آل سعود

تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیت و همکاری خاندان آل سعود

در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال کرده، مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع پرداختند.

ادامه مطلب ...

نگاهی گذرا به سیر کاپیتولاسیون در ایران

به بهانه سالگرد تصویب لایحه کاپیتولاسیون توسط مجلس شورای ملی در سال 1343

نگاهی گذرا به سیر کاپیتولاسیون در ایران

 در دوره قاجار و در پی شکست ایران در جنگ با روسیه قرارداد ترکمانچای به ایران تحمیل شد. در این قرارداد و به موجب فصول 7 و 8 آن، قانون مصونیت قضایی مستشاران روسی به ایران تحمیل و پس از آن دولتهای انگلیس و فرانسه نیز کاپیتولاسیون را به ایران تحمیل نمودند. تا بالاخره در سال 1306ش. این قانون در ایران لغو گردید.

کاپیتولاسیون عبارت است از معاهده‌ای که به موجب آن بیگانگان حق اقامت در کشور دیگری را برای خود تحصیل می‌کنند و از برخی حقوق و مزایای "اختصاصی" بهره مند می‌شوند. در ایران این موضوع برای اولین بار در عصر صفوی مطرح شد، ولی هیچ وقت تحقق نیافت.

ادامه مطلب ...

به بهانه پیوند خون شهدای عشایر و سپاه

به بهانه پیوند خون شهدای عشایر و سپاه  
 

بسم الله الرحمن الرحیم 

و مپندارید آنانکه در راه خدا کشته شدهاند، مردهاند بلکه زندهاند و و روزی خور خوان الهی‌اند. "قرآن کریم"
در جمعی پاک و عاشق و با صفا که نورخورشید یکرنگی و همدلی و محبت آنان کورکننده چشم خفاشان کوردل بود،‌دستی پلید و زشت درآمد و خون عاشقان فرشته خوی امت اسلام را در هم آمیخت. اما چه باک که خونهای به هم آمیخته و این پیکرهای پاره پاره و آن جگرهای به دندان گرفته شده، دودمان و بنیاد سلسله ظلم و تباهی و تیرگی را سست تر از همیشه خواهد کرد.

اگر غم لشگر اندوزد که خون عاشقان ریزد
من و ساقی بهم سازیم و بنیادش براندازیم

شهادت، این یگانه معشوق پاکبازان و دلدادگان حریم دوست، سالها پس از پایان دوران دفاع دهساله -نه هشت ساله- ملت مظلوم ایران اسلامی، کماکان عاشقانی را که نالهای از جنس نیاز دارند، در آغوش می کشد.

اگر آه تو از جنس بلور است
در باغ شهادت باز، باز است

اما محفل عشق و عاشقی ابن بار چه با صفا و بیآلایش است. مردی از تبار قافله عشاق، جانبازی جامانده از قافله شهادت، فرمانده ای از سلاله همت و باکری، کنار چند نفر از همسنگران همراهش، در جمعی با صفا و خاکی و در جمع بزرگی از عشایر بلوچستان ایران، و بهمراه آنان و در کنار آنان به خاک و خون کشیده می شود و کبوتر عاشق و خسته روح بزرگش هم‌پرواز و همداستان با عاشقان بی ریا و باصفای عشایری، تا حریم ملکوت اوج می گیرد.

چه زیباست این پیوند خون جا‌ماندهای از قافله شهدای ملت ایران در نبرد دهساله با همه استکبار، با خون عشایر شهید پروری که بار کینه و نفرت استکبار را این بار از شرق کشور به دوش می کشند و ضحاک ددمنش، خون این جانباز عاشق و آن جمع پاک عشایری را در هم آمیخت و پیکرهای پاره پاره و گلگون آنان را در آغوش یکدیگر به مجسمه ای از جنایت صفتی و ددمنشی خود و تابلویی از زخم دیرین خون از ملت مسلمان ایران بدل ساخت.

آری، دست کثیف فتنه بیگانه بار دیگر از آستین کافران و ملحدان بیرون آمد و حاج نورعلی شوشتری این پیر قافله خراسانیهای شهید را پس از مدال جانبازی که در جنگ‌با کفر صدامی به سینه آویخته بود، به افتخار شهادت نائل کرد و او را در میان جمعی از عشایر پاک بلوچستان به ملکوت اعلا پیوست.

چه زیباست این عروج عشایر بلوچ و این رزمنده خراسانی، چه زیباست این عشق آسمانی و عروج عرفانی و چه تیره است روی کفر جهانی که دست خود را به خون این رزمنده و آن عشایر پاک، در میان جمع بی ریا و با صفا آلود.
سرنگون باد سلسله کفر جهانی و جاوید باد یا شهیدان عشایر و سیاهی‌مان که در این حرکت کور‌دلانه، تا حریم ملوکت اوج گرفته و جاویدان شدند.

چکیده ای از بیانات امام خمینی (ره) در مورد حضرت مهدی (عج)

چکیده ای از بیانات امام خمینی (ره) در مورد حضرت مهدی (عج) 

 

 

دانلود فایل (مجانی)

شرح کامل محاصره دانشجویان پیرو خط امام در هویزه

شرح کامل محاصره دانشجویان پیرو خط امام در هویزه  

  

 

شرح کامل محاصره دانشجویان پیرو خط امام در هویزه
طی هشت سال جنگ تحمیلی، حماسه های زیادی آفریده شد که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را داشت و در روند جنگ، مؤثر بود. یکی از این حماسه ها، حماسه هویزه است .
ادامه مطلب ...

عملیات طریق القدس

 عملیات طریق القدس  
 
  

 
جمهوری اسلامی ایران تنها دو ماه پس از پیروزی در عملیات ثامن الائمه (ع)، عملیات طریق القدس را در سال دوم جنگ (آذرماه سال 1360) با سرعت بسیار و بر پایه تحولات جدید و شور و هیجان ایجاد شده در کشور، به عنوان بزرگ ترین عملیات خود در مقیاس گسترده، طرح ریزی کرد. سازماندهی نیروهای داوطلب با انگیزه شهادت طلبی در سازمان سپاه و در ....
ادامه مطلب ...

چهارم مهرماه در دفاع مقدس

چهارم مهرماه در دفاع مقدس  

 

 
درخواست وزیر خارجه فرانسه از طرفین درگیر در جنگ ، برگزاری دومین جلسه گروه 77 در حاشیه بیست و هشتمین نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین و ازجمله مهم ترین رویدادهای چهارم مهرماه در طول دوران دفاع مقدس است .
ادامه مطلب ...

اندیشه های امام خمینی در مقابله با فاشیسم ، مارکسیسم و لیبرالیسم

به مناسبت صد و هفتمین سالگرد میلاد امام خمینی (ره)

اندیشه های امام خمینی در مقابله با فاشیسم ، مارکسیسم و لیبرالیسم

این سوال ، بسیار مهم است که در تمام دو دهه اخیر مطرح بوده است ؛ این که چه حرف تازه ای با انقلاب دینی امام در تاریخ انقلاب ها مطرح شده است . چون بحث معنویت ، عدالت و حتی حکومت معطوف به مذهب ، هر کدام جداگانه در گذشته به نحوی مطرح بودند؛ اما در سده های اخیر دست کم ، جمع کردن معنویت و عدالت در ذیل گفتمان دینی و با راهکار اسلامی آن طور که امام مطرح کرد (در ذیل تشکیل حکومت اسلامی) ، به واقع حرف جدیدی بود.

 امام معادله قوا را در منطقه و جهان به هم زد ، گفتمان حاکم بر دنیا را به هم ریخته و زیر سوال برد ، اما از همه اینها مهمتر ، همین بعد تغییر پارادایم سده های اخیر در کل دنیاست .

ادامه مطلب ...