ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

نقش جهاد با نفس در کربلا

نقش جهاد با نفس در کربلا

عاشورا

برتر و دشوارتر از جهاد با دشمن بیرونی، مبارزه با تمنیات نفس و کنترل هوای نفس و خشم و شهوت و حب دنیا و فدا کردن خواسته‌های خویش در راه «خواسته خدا» است.

این خودساختگی و مجاهده با نفس، زیربنای جهاد با دشمن بیرونی است و بدون آن، این هم بی‌ثمر یا بی‌ثواب است؛ چون سر از ریا، عُجب، غرور، ظلم و بی‌تقوایی در می‌آورد.

ادامه مطلب ...

ایثار در کربلا

ایثار در کربلا

عاشورا

ایثار، مقدم داشتن دیگری بر خود است، چه در مسائل مالی و چه در موضوع جان. این صفت نیک یکی از خصلت‌های ارزشمند اخلاقی است که در قرآن کریم و روایات، مورد ستایش فراوان است و از وارستگی انسان از «خودخواهی» سرچشمه می‌گیرد. قرآن از مومنانی یاد می‌کند که با آن که خودشان نیازمندند، دیگران را بر خویشتن مقدم می‌دارند: «و یُوثِروُنَ عَلی اَنفُسِهِم وَ لَو کانَ بِهِم خَصاصَةٌ. (1)

ادامه مطلب ...

صبر و استقامت در کربلا

صبر و استقامت در کربلا

کربلا

برای مقابله با فشارهای درونی و بیرونی و غلبه بر مشکلات در راه رسیدن به هدف، پایداری و استقامت لازم است. بدون صبر، در هیچ کاری نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید. برای این که مصیبت‌های وارده و دشواری‌های راه، انسان را از پای در نیاورد، باید صبور بود. صبر، دعوت دین در همه مراحل است و در عاشورا نیز با این جلوه عظیم روحی رو به رو هستیم و آنچه حماسه کربلا را به اوج ماندگاری و تاثیرگذاری و فتح معنوی رساند، روحیه مقاومت امام حسین علیه‌السلام و یاران و همراهان او بود.

ادامه مطلب ...

عفاف و حجاب در کربلا

عفاف و حجاب در کربلا

©1(d'

کرامت انسانی زن، در سایه عفاف او تامین می‌شود. حجاب نیز یکی از احکام دینی است که برای حفظ و پاکدامنی زن و نیز حفظ جامعه از آلودگی‌های اخلاقی تشریع شده است. نهضت عاشورا برای احیای ارزش‌های دینی بود. در سایه آن حجاب و عفاف زن مسلمان نیز جایگاه

ادامه مطلب ...

فلسفه توجه به قبله

1.کدام نقطه از کره ی زمین است که به هر سو نماز بخوانیم مقبول نیست 2.دونقطه از کره ی زمین که به هر سو نماز بخوانیم مقبول است

آنچه که از سوال پیداست بیشتر شبیه طرح معماست که البته ما پاسخگوی معما نیستیم اما با این احتمال که قصد شما از این پرسش آگاهی بیشتر باشد در پاسخ به شما گرامی عرض می کنیم که در مورد قسمت اول سوال، روایتی در دست داریم که در آن آمده است: مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ شُعَیْبِ بْنِ وَاقِدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ زَیْدٍ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ ع فِی حَدِیثِ الْمَنَاهِی قَالَ نَهَی رَسُولُ اللَّهِ ص عَنِ الصَّلَاةِ عَلَی ظَهْرِ الْکَعْبَة[1]

این روایت حاکی از نهی خواندن نماز در بالای خانه کعبه می باشد. اما در مورد قسمت دوم سوال شما، باید عرض کنیم که در مقبولیت نماز واجب، شرط است که رو به قبله باشد حال فرقی نمی کند در کجای کره زمین باشید اما در مورد دو نقطه از کره ی زمین که به هر سو نماز بخوانیم مقبول باشد باید گفت که نماز در خانه خدا یکی از آن موارد است. در اینجا لینکی را جهت یادآوری برای شما درج می نماییم. موفقیت شما آرزوی ماست.

فلسفه توجه به قبله            

شخصا مفتوح فرمایید! + عکس

شخصا مفتوح فرمایید! + عکس

ذلت، حقارت و درماندگی جریان نفاق سبز به جایی رسیده که برای فضاسازی، شانتاژ و تحریک افکار عمومی، دست به جعل اسناد نظامی می‌زنند!
آن‌هم چه جعلی؛ بسیار احمقانه، ناشیانه و مضحک.

و اما اصل ماجرا؛
در طول چند روز گذشته از طرف طرفداران جنبش! سبز، ایمیلی‌هایی برای اشخاص، سایت‌ها و گروه‌های اینترنتی ارسال می‌شود با این عنوان [یا عناوین مشابه]:
"افشای یک سند محرمانه: درخواست نیروی انتظامی از سپاه، برای جاگزینی نیروهای ضد شورش به دلیل شرایط نامتعادل روحی".

ضمیمه ایمیل هم تصویری است از آن سند محرمانه!

ادامه مطلب ...

مقتل خوانی مقام معظم رهبری برای حضرت علی اکبر

فایل صوتی//

مقتل خوانی مقام معظم رهبری برای حضرت علی اکبر

به گزارش گروه پاتوق شیشه ای «شبکه خبر دانشجو»، حضرت آیت الله خامنه ای در راستای ترویج معارف نهضت عاشورا و جلوگیری از ترویج خرافه و مطالب موهن درباره حماسه حسینی، مکررا بر مقتل خوانی و متنی روضه خواندن تاکید کرده اند.

فایل صوتی زیر بخشی از مقتل خوانی رهبر انقلاب از روی متن کتاب لهوف ابن طاووس درباره مصائب امام حسین در کربلا بویژه روضه حضرت علی اکبر است.  

فایل این روضه را  را از اینجا دانلود کنید.

خدایا خودت شاهد باش! جوانی را به کام مرگ فرستادم که در چهره و خلق و خو از همه مردم  به پیامبرت شبیه تر است...

چرائی غیبت سران فتنه در تجدید بیعت ملت و امام

 

چرائی غیبت سران فتنه در تجدید بیعت ملت و امام

 مهدی سعیدی-گروه اندیشه؛ در حوزه ی گفتار و نظر؛ نفی حکومت دینی و جمهوری اسلامی توسط اکبرگنجی، حمله به نظریه ی ولایت فقیه و حکومت ولائی توسط محسن کدیور، محکوم کردن تصمیمات و رفتار سیاسی حضرت امام(ره) توسط مهاجرانی، نمونه هایی از مواضع سران خارج نشین فتنه سبز است که تمام قد در حمایت از موسوی و کروبی ایستاده اند.

 اقدام توهین‌آمیز هوادارن فتنه ی سبز و پاره کردن تمثال مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی در حالی در روز 16 آذر صورت گرفت که پیش از آن آرمان های حضرت امام(ره)، بارها در قول و عمل سران فتنه ی سبز مورد هتک قرار گرفته بود.

ادامه مطلب ...

مجالس حسینى یعنى مجالس ضدشمرها و یزیدها و ابن‏زیادهاى زمان

بازخوانی بیانات رهبری درباره ی محرم و عاشورا ؛

مجالس حسینى یعنى مجالس ضدشمرها و یزیدها و ابن‏زیادهاى زمان

گروه اندیشه- رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد بر لزوم استمرار قیام عاشورایی در روضه ‌های حسینی تأکید فراوان داشته و با برخی بدعت‌ها در این مراسم‌ها مخالفت می‌کردند. ایشان می‌فرمایند: «یک عده‏اى گوشه کنار صداشان بلند شد که آقا! این عزادارى امام حسین است؛ مخالفت نشود با عزادارى امام حسین! این، مخالفت با عزادارى نیست؛ مخالفت با ضایع کردن عزادارى است. عزادارى امام حسین را نباید ضایع کرد. منبر حسینى، مجلس حسینى، محل بیان حقایق دینى، یعنى حقایق حسینى است.»

مجالس ما، مجالس حسینى، یعنى مجالس ضدظلم، مجالس ضدسلطه، مجالس ضدشمرها و یزیدها و ابن‏زیادهاى زمان موجود، زمان حاضر، معنایش این است. این استمرار ماجراى امام حسین است.

ادامه مطلب ...