ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

100 دلیل مستند برای موفقیت دولت نهم

100 دلیل مستند برای موفقیت دولت نهم

در این نوشتار سعی شده گوشه ای از پری لیوان که تاکنون نشان داده نشده است تشریح و بیان گردد. این مجموعه بر اساس آمار و مستندات معتبر از مراکز مختلف و موثق تهیه و جمع آوری شده است. مسلما موفقیت های دولت نهم بسیار بیشتر از مواردی است که ما آورده ایم ولی به دلیل طولانی شدن مطلب مهمترین آنها در اینجا بیان شده است.

3/3/1388

100 دلیل مستند برای موفقیت دولت نهم - قسمت اولچهار سال از عمر دولت نهم گذشت. شاید نقدهایی بر دولت نهم وارد باشد که در طول چهار سال گذشته ، در رسانه های پر شمار جریانات سیاسی کشور بدانها پرداخته شده است ، اما به حکم" عیب می جمله بگفتی ، هنرش نیز بگوی" و بر سبیل انصاف، باید تصریح داشت که دولت نهم، نیمه پری نیز دارد که رسانه های مخالف دولت، آن را همواره ندیده می انگارند به نحوی که عده ای مشق سیاه نگاری علیه این دولت را تکلیفی بر گرده خود احساس می کنند اما طریق انصاف نیست که چشم بر نقاط قوت ببندند و تنها ، برخی نقاط ضعف را فریاد زنند.  
 
ادامه مطلب را حتما مطالعه نمائید..... 

100 دلیل مستند برای موفقیت دولت نهم

در این نوشتار سعی شده گوشه ای از پری لیوان که تاکنون نشان داده نشده است تشریح و بیان گردد. این مجموعه بر اساس آمار و مستندات معتبر از مراکز مختلف و موثق تهیه و جمع آوری شده است. مسلما موفقیت های دولت نهم بسیار بیشتر از مواردی است که ما آورده ایم ولی به دلیل طولانی شدن مطلب مهمترین آنها در اینجا بیان شده است.

3/3/1388

100 دلیل مستند برای موفقیت دولت نهم - قسمت اولچهار سال از عمر دولت نهم گذشت. شاید نقدهایی بر دولت نهم وارد باشد که در طول چهار سال گذشته ، در رسانه های پر شمار جریانات سیاسی کشور بدانها پرداخته شده است ، اما به حکم" عیب می جمله بگفتی ، هنرش نیز بگوی" و بر سبیل انصاف، باید تصریح داشت که دولت نهم، نیمه پری نیز دارد که رسانه های مخالف دولت، آن را همواره ندیده می انگارند به نحوی که عده ای مشق سیاه نگاری علیه این دولت را تکلیفی بر گرده خود احساس می کنند اما طریق انصاف نیست که چشم بر نقاط قوت ببندند و تنها ، برخی نقاط ضعف را فریاد زنند.

در این نوشتار سعی شده گوشه ای از پری لیوان که تاکنون نشان داده نشده است تشریح و بیان گردد.  این مجموعه بر اساس آمار و مستندات معتبر از مراکز مختلف و موثق تهیه و جمع آوری شده است.

مسلما موفقیت های دولت نهم بسیار بیشتر از مواردی است که ما آورده ایم ولی به دلیل طولانی شدن مطلب مهمترین آنها در اینجا بیان شده است.

 ۱) تاییدات مکرر و رضایت خاصه رهبری از دولت نهم و شخص رئیس جمهور

* خوشبختانه یک دولت مردمى و پایبند به ارزشهاى دینى سرِ کار است.

* امروز نظام سیاسى کشور از همیشه مستحکمتر است.

 * رئیس جمهور، اهل کار، اهل ابتکار، اهل خدمت، اهل عمل، وارد میدان و خسته نشو است؛ این، افقها را روشن مى‏کند. امروز نظام سیاسى ما این‏طورى است؛ نظام باثبات، مردم مؤمن، جوانان علاقه‏مند، پُرتحرک و پُرشور، و مسئولان دلسوز و علاقه‏مند، شجاع و داراى ابتکار عمل.

* مردم، دلهایشان به هم نزدیک است و اتحاد بین مردم و دولت هم خوب است.

* یکى از شعارهاى خوبى که آقاى رئیس‏جمهور، هم در دوره‏ى انتخابات، هم بعد از آن تکرار کردند، مسأله‏ى دولت اسلامى است

* من باید از آقاى احمدى‏نژاد تشکر کنم که ایشان کار جدیدى کردند؛ عدالت محورى را به عنوان یک شعار گذاشتند وسط؛ این کار خیلى بزرگى بود. وقتى که ایشان تبلیغات انتخاباتى مى‏کردند، به افراد خانواده‏ى خودم مى‏گفتم اگر آقاى احمدى‏نژاد رأى هم نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محورى را مطرح کرد؛ نگذاشت به فراموشى سپردنِ این شعار بشود یک سنت. این شعار مطرح شد و ذهن‏ها را به خودش متوجه کرد. خوشبختانه مردم هم فهمیدند، خواستند، دوست داشتند و رأى دادند. این کار، کار مهمى است. بنابراین عدالت‏محور بودنِ این دولت حرف بزرگى است؛ طرح این شعار به عنوان محور حرکت دولت، یک کار جدید است؛ خودش یک تحول است؛ به این پایبند باشید.

۲) رئیس جمهور دولت نهم ، پرکارترین مقام عالی رتبه در جهان شناخته شده است.

با بیش از۹۵۰سخنرانی رسمی، ۵۶ سفر خارجی و بازدید از ۳۲ کشور دنیا، بیش از ۲۰ ملاقات عمومی و ویژه، حضوردر 99 کنفرانس خبری داخلی و 44 نشست خبری در خارج کشور ، 11مصاحبه تلویزیونی زنده با شبکه های داخلی و ده مصاحبه با واحد مرکزی خبر و 55 مصاحبه با رسانه های خارجی و...

در حالیکه نزدیک به چهار سال از انتخاب دکتر احمدی نژاد به ریاست جمهوری می گذرد، حجم سنگین فعالیت های وی، رئیس جمهور ایران را به پرکارترین مقام عالی رتبه در جهان تبدیل کرده است.
 انجام بیش از 52 سفر استانی و بازدید حدود 500 شهر بزرگ و کوچک در کشور علاوه بر سفرهای مکرر به برخی مناطق نظیر قم، مشهد و عسلویه در مدت کمتر از چهار سال، بخشی از کارنامه سنگین فعالیتهای دکتر احمدی نژاد را تشکیل می دهد.

انجام فعالیت متوسط 16 ساعت در روز، استفاده از ایام تعطیل برای سفرهای کاری و ملاقات با مردم، حضور در مجامع عمومی و انجام بیش از 950 سخنرانی رسمی و سه هزار ملاقات کاری در طی مدت مذکور، از نظر کمی بیش از دو برابر فعالیت یک رئیس جمهور به طور عادی است.

حضور مداوم در جلسات تخصصی نظیر کارگروه تحول اقتصادی، کارگروه حل مشکل مسکن، کارگروه تنظیم بودجه، از دیگر زمینه های مورد نظر دکتر احمدی نژاد بوده که طی چند سال گذشته انجام شده است.

در بعد سیاست خارجی نیز انجام بیش از 56 سفر خارجی و مجموعا بازدید از 32 کشور مختلف دنیا، برگزاری ملاقات های مداوم با سفرای خارجی در تهران از دیگر فعالیتهای رئیس جمهور بوده است.

۳) 250 درصد رشد در وام تخصیص داده شده به تعاونی ها

کل 14 سال قبل از دولت نهم: 440 میلیارد تومان

سه ساله دولت نهم: 1100 میلیارد

 ۴) ارتقا کمی و کیفی  بی نظیر ظرفیت سازی خودرو:

از آغاز انقلاب تا دولت نهم: 32 هزار دستگاه خودرو

در دولت نهم تا پایان سال 87: 151 هزار دستگاه خودرو

رشد در دولت نهم: 5 برابر=500 درصد

* ظرفیت تولید سالانه خودرو

در آغاز پیروزی انقلاب: 100 هزار دستگاه

در آغاز دولت نهم: 970 هزار دستگاه

در پایان سال 1387: 1.5 میلیون دستگاه

۵)افزایش 14 برابری ظرفیت ارتباطات مخابراتی بین الملل در دولت نهم

برای اولین بار در دولت نهم 45 میلیون شماره تلفن  ثابت و همراه واگذار شد در حالی که در طول 8 سال دولت اصلاحات تنها 13 میلیون شماره تلفن همراه واگذار شده بود.

* تعداد تلفن ثابت و همراه واگذاری شده:

3.5 سال دولت قبل(1/80/1 تا 6/84/1): 13 میلیون

3.5 سال دولت نهم(6/84/1 تا 11/87/1): 45 میلیون

میزان رشد در در دولت نهم 3.5 برابر یا 350 درصد

* ضریب نفوذ تلفن همراه:

3.5 سال دولت قبل(1/80/1 تا 6/84/1): 7.8 درصد

3.5 سال دولت نهم(6/84/1 تا 11/87/1): 50 درصد

میزان رشد در در دولت نهم 6.5 برابر یا 650 درصد

*احداث دفاتر ارتباطات و فناوری روستایی:

3.5 سال دولت قبل(1/80/1 تا 6/84/1): 1000 دفتر

3.5 سال دولت نهم(6/84/1 تا 11/87/1): 6000 دفتر

میزان رشد در در دولت نهم 6 برابر یا 600 درصد

  ۶) ارتقا و تقویت جایگاه بورس در نظام معاملاتی کشور و نجات آن از حالت شکننده و حبابی دوره قبل 

*ارزش بازار سرمایه:

1383: 387 میلیارد ریال

شش ماه نخست سال 87: 651 میلیارد ریال

۷) بهبود 87 درصد شاخص‌های ‏اقتصاد ایران در دولت نهم

لینک گزارش‌های سالانه بانک جهانی از (WDR):

http://econ.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/EXTDEC/EXTRESEARCH/

 ۸) برخورد عزتمندانه در سیاست خارجی

در دنیای دیپلماسی حکومت و نظامی موفق است که بتواند اراده خود را تسری داده و مغلوب اراده قدرت طلبان نشود. امروزه در برخورد با بسیاری از تنگناهها و مسائل در صحنه داخلی و بین المللی، اراده خلل ناپذیر و قاطعیت رییس جمهور نقش بسزایی در موفقیت و حفاظت و صیانت از منافع ملی داشته است.

   البته رفتار منفعلانه اصلاح طلبان در دوره قبل که با ضعف و سستی خود در برخورد با مسائل مختلف همراه بود و باعث ایجاد تصویری ضعیف و قابل تسخیر و تصرف از ایران شده بود موجب جری شدن بسیاری از غریبه ها شده بود که ترمیم و اصلاح آن تصویر نیازمند گذر از یک دوره سخت توام با سماجت و پافشاری بر دفاع از منافع ملی را می طلبد.

 ۹) بهبود شاخص های بهداشتی در دولت نهم

 ۱- جشن ریشه‌کنی، حذف و کنترل بیماریهای واگیر در سال ۸۷ 

۲- در شهریور 84 مصرف روغن جامد در جامعه 80 درصد بوده که در حال حاضر این میزان به رقم 50 درصد رسیده است که با این اقدام گام موثری درخصوص کنترل بیماریهای قلبی عروقی برداشته شده است. 

۳- میزان تولد بیماران تالاسمی از 3000 تولد در سال امروز به کمتر از 300 تولد در سال کاهش یافته است.  

۴- افزایش تعداد اورژانس های بین جاده ای به چهار برابر کل تاریخ کشور،

از ابتدای دولت نهم میزان پایگاههای اورژانس جاده‌ای از 673 پایگاه به 2700 پایگاه افزایش یافته است ضمن آنکه مدت زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار نیز کاهش چشمگیری داشته است.


۵- ساخت داروهای درمان بیماریهای MS، تالاسمی، هپایت C و نیز ساخت داروی «آیمود» و «آنژی پارس» برای اولین بار برای بیماران مبتلا به ایدز و درمان زخم پای دیابتی‌ها از جمله موفقیتهای حوزه دارو

۶- در طول چهارسال گذشته بیش از ۱۸۹۸۸ تخت بیمارستانی به ظرفیت تختهای موجود اضافه شده است.

۷- افزایش سن امید به زندگی و کاهش مرگ ومیر

۸- بسط طرح پزشک خانواده به ۲۵ میلیون نفر جمعیت روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر
افزایش تعداد پزشکان و ماماهای طرح پزشک خانواده به میزان ۲/۴ و ۲۳ برابر نسبت به سال ۸۴ و افزایش میزان دسترسی جمعیت شهری و روستایی به مراقبت‌های اولیه بهداشتی از 92% در سال 83 به 94% در سال ۸۵

۹- مرگ و میر مادران در ۹ استان به صفر رسیده، در کل کشور ۲۰ درصد کاهش داشت و مرگ و میر نوزادان حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.

۱۰- ترمیم و پیوند ضایعات نخاعی برای نخستین بار در کشور و منطقه

۱۱- تولد اولین گوسفند از طریق سلولهای بنیادی

۱۲- ایجاد ۱۷ رشته جدید PHD و ۷ رشته کارشناسی ارشد و توسعه تحصیلات تکمیلی 

 ۱۳- تعداد مراکز تحقیقاتی کشور از ۱۰۷ مرکز به ۲۱۱ مرکز رسیده است و همچنین تعداد مقالات در نمایه‌های بین‌المللی افزایش چشمگیری داشته است.

۱۰) برای اولین بار در دولت نهم دو برابر سال 83 مدرسه ساخته شد

در امر مدرسه سازی دولت نهم با یک رشد فوق العاده در سال 85 دو برابر سال 83 مدرسه ساخت و بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش را در سال جاری به بیش از 1200 میلیارد تومان رساند.

 ۱۱)ساخت فضاهای ورزشی در دولت نهم 20 برابر شده استساخت فضاهای ورزشی در دوران سه‌ساله دولت نهم نسبت به 27 سال قبل از آن، 20 برابر شده است. 
متوسط ساخت فضای ورزشی در این 27 سال، سالانه 57 فضا بوده است.  میانگین ساخت فضای ورزشی در این دولت یک‌هزار و 200 مکان در سال است.

 سه هزار و 500 مکان ورزشی جدید نیز در کل کشور در دست ساخت یا آماده بهره‌برداری است و تا پایان امسال مجموعه فضاهای ورزشی کشور به عدد قابل توجه پنج هزار مکان می‌رسد.

احداث پنج هزار فضای ورزشی در یک دوره چهارساله افتخاری بزرگ برای دولت نهم است.
این موضوع بگونه ای است که در طول ۱۰ سال گذشته تا قبل از آغاز د‌ولت نهم، فقط هزار و ۵۳۵ ‏طرح ورزشی در کشور احداث شده بود و این در حالی است که در دولت نهم، 2 هزار و 372 ‏طرح ورزشی به بهره‌برداری رسیده است.

*افزایش 934 مدال ورزشی در دولت هشتم به 1561 مدال در دولت نهم

 افزایش کسب مدال های ورزشی از 934 مدال در کل دوره دولت هشتم به 1561 مدال در دولت نهم  

۱۲) افزایش تخصیص بودجه برای ورزش همگانی

در طول 8 سال دولت پبشین: 16 میلیارد تومان

3.5 سال دولت نهم: 100 میلیارد تومان

 ۱۳)فعالیت های قرآنی در دولت نهم بیش از دوهزار برابر افزایش یافت

در طول این سال ها سه هزار کلاس مفاهیم قرآن برای سنین 18 تا 35 سال برگزار شده و هزار و 190 کلاس حفظ قران برای همین گروه سنی پیش بینی شده است. تربیت حافظ قرآن و کسانی که مسلط به مفاهیم قرآن می باشند از امسال موردتوجه ویژه قرار گرفته تا ظرف یک یا حداکثر 2 سال آینده شاهد برکات این طرح ها باشیم.

۱۴) ب‍ودج‍ه‌ ق‍ر‌آن‍‍ی‌ ک‍ش‍ور ب‍‍ا 22 ب‍ر‌اب‍ر ‌اف‍ز‌ای‍ش‌

 ب‍ودج‍ه‌ ق‍ر‌آن‍‍ی‌ ک‍ش‍ور ب‍‍ا 22 ب‍ر‌اب‍ر ‌اف‍ز‌ای‍ش‌ ب‍ه‌ 150 م‍ی‍ل‍ی‍‍ارد ری‍‍ال‌ ، ک‍م‍ک‌ ب‍ه‌ م‍س‍‍اج‍د ب‍ه‌ 170 م‍ی‍ل‍ی‍‍ارد ری‍‍ال‌ و خ‍ری‍د ک‍ت‍‍اب‌ ب‍ر‌ا‌ی‌ ک‍ت‍‍اب‍خ‍‍ان‍ه‌ ‌ه‍‍ا 25 ب‍ر‌اب‍ر ‌اف‍ز‌ای‍ش‌ ی‍‍اف‍ت‌

1384: 2 میلیارد تومان

1387: 17 میلیارد تومان

۱۵) افزایش سهم اعتبارات عمرانی در بودجه عمومی کشور

1358 : 26 درصد

1383: 29 درصد

1386: 32 درصد

۱۶) میزان اعطای تسهیلات بانکها به مردم در دوره دولت نهم با بیش از صددرصد افزایش در زمینه بنگاههای کوچک و زودبازده در سال 1385 به 10 هزار میلیارد تومان رسید.

فقط در سال ۸۵ بیش از ۷۶۰ هزار طرح با اعتبارى حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش بنگاه هاى اقتصادى زود بازده ساماندهى و به بانکها ارسال شد.

 ۱۷)اصلاح مسیر منحرف شده پرونده هسته ای

اصلاح مسیر منحرف شده پرونده هسته ای کشور از دست گروهها و کشورهای غیر مرتبط به جایگاه و محل فنی و کارشناسی آن یعنی آژانس بین المللی انرژی اتمی که تاکنون وقت و انرژی زیادی را از چند وزارتخانه و نهاد به خود اختصاص داده است ولی در مجموع شکست مقاومت چند کشور انحصارطلب در برابر اراده ملت ایران را در پی داشته است.

     دولت احمدى نژاد در طول سه سال گذشته همواره در تلاش بوده این واقعیت را به جامعه بین الملل تفهیم کند که پیگیرى حقوق هسته اى از اولویت ها و نیازهاى داخلى ملت ایران است و مردم این خواسته را از همان آغازین روزهاى ورود او به ساختمان پاستور و در دیدارهاى مردمى سفرهاى استانى بارها فریاد زده اند.

 ۱۸) اتمام بسیاری از پروژه های نیمه تمام

 اتمام بسیاری از پروژه های نیمه تمام که در حقیقت این اقدام جلوگیری از اتلاف و نابودی هزاران میلیارد تومان از بودجه بیت المال که در بیابانها و ساختمانهای نیمه کاره رها شده می باشد.

۱۹)اصلاح ساختار مدیریتی با تفویض اختیارات بیشتر به استانداران و فرمانداران

۲۰) ظرفیت ذخیره سازی گندم(واحد؛ هزارتن)

پیش از انقلاب (اعم از سیلو یا انبار مکانیزه): 700

پس از انقلاب(ظرفیت ایجاد شده و بهره برداری شده): 4700

دولت نهم(ظرفیت ایجاد شده و بهره برداری شده): 2400

دولت نهم(کل ظرفیت در دست ساخت سیلو) 4000 (3000 توسط بخش خصوصی)

۲۱)افزایش حقوق بازنشستگان و تحقق آرزوی دیرینه آنها

افزایش 229% به حقوق بازنشستگان ،

حقوق بازنشستگان تا سال 1383 مبلغ 139000 تومان و در سال 1387 مبلغ 458000 تومان

۲۲) اقدامات وزارت رفاه و تامین اجتماعی:

140 • % رشد تعداد خانوارهای بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر
   سال 1384 :173166                        سال 1386 :422000             

(موضوع  -  تا سال 1383   -  سال 1387  -   درصد رشد)

افزایش متوسط حقوق بازنشستگان- 139000 تومان -458000 تومان - 229%

افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی6900000 خانوار 8800000 خانوار - 27.5 %

احداث مسکن برای محرومین 1871واحد 37422 واحد 1900%

اهدای جهیزیه امداد و بهزیستی 44000 160000 264%

معلولان برخوردار از خدمات توانبخشی 90000 245000 172%

بیمه مکمل معلولان 2200 300000 13536%

بودجه حمایتی و امدادی 1525 میلیارد تومان 5177 میلیارد تومان 239%

۲۳)س‍‍ه‍م‌ در‌آم‍د ن‍ف‍ت‍‍ی‌ ‌از ک‍ل‌ در‌آم‍د دول‍ت‌ ‌از س‍‍ال‌ 68 ت‍‍ا 83 ح‍دود 54 درص‍د ب‍وده‌ ‌ام‍‍ا ‌اک‍ن‍ون‌ ‌ای‍ن‌ س‍‍ه‍م‌ ب‍ه‌ طور م‍ت‍وس‍ط ب‍ه‌ 43 درص‍د ک‍‍ا‌ه‍ش‌ ی‍‍اف‍ت‍ه‌ ‌اس‍ت‌ .

ب‍ه‌ ر‌غ‍م‌ ‌اف‍ز‌ای‍ش‌ در‌آم‍د ن‍ف‍ت‍‍ی‌ س‍‍ه‍م‌ در‌آم‍د ن‍ف‍ت‍‍ی‌ در ب‍ودج‍ه‌ دول‍ت‌ ک‍‍ا‌ه‍ش‌ ی‍‍اف‍ت‍ه‌ و دول‍ت‌ ‌ات‍ک‍‍ا‌ی‌ خ‍ود ب‍ه‌ ن‍ف‍ت‌ ر‌ا ک‍م‍ت‍ر ک‍رده‌ ‌اس‍ت‌ .


۲۴)  رشد سرمایه گ‍ذ‌ار‌ی‌ ت‍ص‍وی‍ب‌ ش‍ده‌ خ‍‍ارج‍‍ی‌

سرمایه گ‍ذ‌ار‌ی‌ ت‍ص‍وی‍ب‌ ش‍ده‌ خ‍‍ارج‍‍ی‌ ‌از 122 م‍ی‍ل‍ی‍ون‌ دلار ق‍ب‍ل‌ ‌از ف‍‍ع‍‍ال‍ی‍ت‌ دول‍ت‌ ن‍‍ه‍م‌ ‌اک‍ن‍ون‌ ب‍ه‌ 12 م‍ی‍ل‍ی‍‍ارد دلار رس‍ی‍ده‌ ک‍ه‌ ‌ای‍ن‌ م‍‍ه‍م‌ ت‍ن‍‍ه‍‍ا ب‍‍ا ت‍لاش‌ ش‍ب‍‍ان‍ه‌ روز‌ی‌ دول‍ت‌ ‌ام‍ک‍‍ان‌ پ‍ذی‍ر بوده ‌اس‍ت.

۲۵) افزایش تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت:

1358: 209919 میلیار دلار

1383: 398234 میلیار د دلار

1386: 4776830 میلیارد دلار

۲۶) رشد تولید فولاد

*ظرفیت تولید:

ابتدای انقلاب: 370 هزار تن

ابتدای دولت نهم: 9 میلیون تن

دولت نهم: 15 میلیون تن

*متوسط ظرفیت سازی سالانه:

از آغاز انقلاب تا دولت نهم: 310 هزار تن

در دولت نهم تا پایان 87: 1.7 میلیون تن

رشد نسبت به سال های پس از انقلاب: 7 برابر

 ۲۷) بخش نفت و انرژی
1- 6/3 میلیارد دلار سرمایه گذاری قطعی در حوزه گاز طی سال 85 انجام شد و این در حالی است که ارزش مجموع طرح های در دست اقدام در حوزه گاز بیش از 20 میلیارد دلار است تا پایان برنامه چهارم شرکت گاز برنامه گازرسانی به 9 هزار روستا 85 شهر و 1500 واحد صنعتی را در نظر دارد.

2- تا به حال 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری در پارس جنوبی انجام شده و این درحالی است که در سال 85 حدود 3 میلیارد دلار جذب سرمایه در این منطقه صورت گرفته است که از تمامی سالهای مشابه در دولتهای گذشته بیشتر است.

3- تفاهم‌نامه 5 میلیارد دلاری صادرات گاز مایع ایران به اروپا هم از جمله دستاوردهای دولت نهم است که با کشور اتریش به امضا رسید.

4- تولید پتروشیمی ایران امسال به بیش از 30 میلیون تن می رسد و تا پایان برنامه چهارم به 58 میلیون تن که در دولت نهم سالانه 5/2 میلیارد دلار و تاکنون 5 میلیارد دلار سرمایه در این بخش جذب شده است که بیشترین میزان تولید و صادرات پتروشیمی در سالهای اخیر است.

5- تاکنون در دولت نهم 38 میلیارد دلار سرمایه گذاری در قالب قرارداد‌های خارجی در بخش نفت و گاز جذب شده (بالاترین میزان در مقایسه با سالهای قبل) است.

6- مطالعات علمی در این دوره که منجر به کشف یک میدان بزرگ نفتی با ذخیره 6/1 میلیارد بشکه نفت در جا شده و همچنین توان تولید 650 میلیون بشکه طی سال جاری چشم انداز صنعت نفت ایران را روشن تر کرده است. بر اساس آخرین نتایج به دست آمده از سال گذشته تاکنون بیش از 5/6 میلیارد بشکه نفت درجا در ذخایر جنوبى کشور نفت کشف شده است.

۷- در طول 16 سال قبل از دولت نهم جمعاً 110 هزار خودرو برای کاهش مصرف بنزین دو گانه سوز شده بود اما تنها در سال 85 دولت این رقم را به بیش از 400 هزار خودرو رساند .

۲۸) رکورد تولید گاز در تاریخ کشور

در حال حاضر روزانه 550 میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید می ‌شود

*گازرسانی طی 4 سال اخیر :

در ابتدای دولت نهم طول کل شبکه گذاری گاز طبیعی 105 هزار کیلومتر بود که در حال حاضر به 157 هزار کیلومتر افزایش یافته است، طول خطوط انتقال فشار قوی گاز از 20 هزار کیلومتر به 30هزار کیلومتر ظرفیت پالایشی گاز کشور از 180 میلیون متر مکعب در روز به 520 میلیون متر مکعب تعداد خانوارهای تحت پوشش از 5/10 میلیون مصرف کننده به 14 میلیون مصرف کننده خانوار طی 4 سال اخیر افزایش یافته است.

* ارتقا شاخصهای مهم صنعت گاز

شرح فعالیت واحد- در سالهای 1357 - 1384 تا دی ماه 87 - رشد دولت نهم به دولت هشتم

ظرفیت پالایش گاز کشور میلیون مترمکعب درروز 36- 384 - 498 - 30%
احداث خطوط انتقال گاز طبیعی کیلومتر 2900 - 19985 - 27800 - 72%
ایستگاههای تقویت فشار ایستگاه تا پایان سال 8 - 40 - 60 - 50%
احداث شبکه گاز شهری کیلومتر 2050 - 4900 - 156000 - 51%
مشترکان گاز طبیعی اشتراک 46500 - 7517 - 10892 - 45%
تعداد خانوارهای بهره مند از گاز خانوار 51000 - 10342 - 14042 - 36%
جمعیت تحت پوشش نفر 225000 - 43512 - 54762 - 26%
تعداد شهرهای بهره مند از گاز شهر 5 535 - 700 - 31%
تعداد روستاهای بهره مند از گاز روستا 1 - 2166 - 6600 - 205%
تعداد صنایع گازدار شده واحد 1 - 7470 - 21120 - 183%
احداث جایگاه سی ان جی واحد - 64 - 723 - 1030%

۲۹) مشخص شدن پیمانکار ساخت پنج فاز پارس جنوبی در طول تاریخ ساخت ساز در این منطقه سابقه نداشته است همزمان هفت فاز در حال ساخت باشند.

 ۳۰) تولید سیمان در دولت نهم به 76 میلیون تن ‌می رسد

تا پایان سال جاری میزان تولید سیمان به 76 میلیون تن می رسد.
در زمان دولت نهم 31 میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان در کشور اضافه شده است، در حالی که میزان تولید سیمان در کشور در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 7 میلیون تن ،و این میزان تا قبل از روی کار آمدن دولت نهم  34 میلیون تن بود.

* شاخص های تولید سیمان
دوره مدت مقدار افزایش متوسط رشد سالانه ظرفیت نهایی
دولت هاشمی (68-76) 8 سال 7.4 میلیون تن 900 هزار تن 24.2 میلیون تن
دولت خاتمی (76-84) 8 سال 10 میلیون تن 1.25 میلیون تن 34.3میلیون تن
دولت احمدی نژاد 3.5 سال 29.7 میلیون تن 8.5 میلیون تن 64 میلیون تن
(84-پایان 87)


۳۱) ارتقا شاخصهای اقتصاد کلان

متوسط سالانه در دوره (درصد)
1357 58-67 68-83 84-86
رشد اقتصادی (تولید ناخالص داخلی) 7.4- 1.6- 5 6.5
رشد اقتصادی بدون نفت 2.6 1.6- 5.4 7.1
رشد مصرف کل 1.9 0.7- 4.3 6.5
رشد مصرف خصوصی 2 1.1 4.8 7.6
رشد مصرف دولتی 1.7 4.8- 2.3 1.4

*متوسط سالانه در دوره (درصد)
1357 58-67 68-83 84-86
ضریب جینی 0.44% 0.42% 0.40% 0.39%
نسبت 10% ثروتمندترین به 19.6% 19.8% 15.6% 14.9%
10% فقیرترین

۳۲) نرخ بیکاری در دولت نهم از 14 به 9 درصد کاهش یافت

نرخ بیکاری در سال 83 حدود 14 درصد بود، در حالی که این نرخ در سال 87 به 6/9درصد کاهش پیدا کرده است.دولت نهم بیش از 3 میلیون بیکار از دولت اصلاحات تحویل گرفت و تاکنون یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد شده است

*نرخ بیکاری
سال      درصد

بهار 84   14

بهار 85   11.3
بهار 86   10.7
بهار 87   9.6


۳۳)توقف بودجه ریزی سنتی

۳۴)کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای

 با همکاری بین بخشی و مدیریت صورت گرفته طی دو سال گذشته میزان تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کشور برای اولین بار 50 درصد کاهش یافته است. این کاهش چشم گیر در حالی است که در این مدت روزانه هزاران خودرو جدید نیز به سیستم حمل و نقل کشور افزوده شده است.
52) حجم کار عمرانی دولت در سال 85 به نسبت سال 83 براساس آمار‌های عمرانی به 42/2 درصد افزایش یافت که بالاترین نسبت حجم افزایش در دو دهه اخیر است . یعنی میزان کار عمرانی از عدد 5 هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد تومان (19/5 درصد بودجه) در سال 83 به 18 هزار و پانصد میلیارد تومان رسید.

۳۵) گسترش ارتباط با مردم و سفر به تمام استانها

رئیس جمهور و دولت نهم تنها رئیس جمهور و دولتی هستند که تاکنون در تاریخ ایران موفق به بازدید از همه شهرهای کشور و دیدار با مردم سراسر کشور شده‌اند.

 برای اولین بار در دولت نهم هیئت دولت به تمام استانهای  کشور سفر کرده و در تمام استانها تشکیل جلسه استانی داده و از نزدیک مسائل و مشکلات هر استان را برسی و راهکارهای توسعه هر استان تنظیم و بودجه و بودجه لازم اختصاص می یابد.

دولت های برآمده از دل دمکراسی، نباید فقط در ایام منتهی به انتخابات، به میان مردم بروند و در بقیه اوقات در حصار خود ساخته شان، خود را تافته جدا بافته بدانند.

اما شرایط خاص کشورمان باعث شده است دولتمردان برای آگاهی از وضعیت واقعی جامعه و حال و روز مردمان روزگار، ناگزیر از آن باشند که به میان مردم بروند و ایران را فقط در تهران خلاصه نکنند تا تصمیماتی که برای کشور می گیرند، منطبق با نیاز ها و الزامات واقعی باشد نه بر اساس گزارش های رسمی و آمار ها و نمودارهای ساختگی که عمدتاً برای خوشامد بالا دستی ها، از سوی نمایندگان حکومت در شهرها و استان ها تنظیم می شوند و سعی در گل و بلبل جلوه دادن امور می نمایند.

* آخرین آمار سفرهای استانی

54 سفر استانی با فاصله زمانی متوسط 19 روز در طی 42 ماه

1310 جلسه هماهنگی برای تهیه پیش نویس مصوبات= 50 هزار نفر ساعت

تشکیل 112 کارگروه تخصصی در دور دوم = 45 هزار نفر ساعت با حضور ریاست جمهوری

جلسات هیئت دولت 57 جلسه(تهران 4 جلسه)= 28 هزار نفر ساعت

10 هزار مصوبه = 93% از دور اول و 49% از دور دوم اجرایی شده

۳۶) احیای شعارهای اصیل مردمی

عدالت محوری، بازگشت به ارزشها، رسیدگی به حال محرومان و... از جمله شعارهای و آرمان های اصیل مردمی است که متأسفانه تا پبش از این، رو به کمرنگ شدن بود اما دولت نهم و رییس آن، با تاکید وتکرار این آرمان و شعارها بار دیگر آنها را از کنج غربت و فراموشی به متن جامعه و حکومت باز گرداندند.

البته اینکه تا چه حدی دولت نهم موفق شده است این شعارها را عملیاتی کند، جای بحث است  اما با تفکیک بین شعار و عمل، همین اندازه که این آرمان ها و شعارها را به سبد مطالبات عمومی بازگردانده و حتی خود نیز از این منظر مورد مطالبه و باز خواست مردم قرار گرفته، تحول ارزشمندی صورت گرفته است به گونه ای که دولت های آینده نیز ناگزیر خواهند بود به این اصول پایبند باشند و جوابگوی مردم.

۳۷) در افتادن با مافیا

هر چند روزی احمدی نژاد گفت که اسامی اعضای مافیا در جیبش هست و هشدار داد که آنها را به مردم معرفی خواهد کرد و البته این افشاگری را انجام نداد، اما شکی نیست که دولت در حد وسع خود، با مافیا - که از بازار موبایل گرفته تا حبوبات و غذای طیور و شکر و از آهن و مصالح ساختمانی گرفته تا کاغذ و قطعات خودرو ، قدرت نمایی می کند- در افتاده و منافع آنها را به خطر انداخته و بعضاً قطع کرده است.

بدیهی است مبارزه با مافیایی که در طول سالیان متوالی، در درون سیستم های اقتصادی کشور رسوخ کرده و تحکیم شده، به این سادگی ها میسر نیست ولی این که ابهت مافیا شکسته و مبارزه با آن نیز جزو مطالبات عمومی قرار گرفته، در همین حد نیز دستاورد بزرگی است.

۳۸) مدیریت مصرف سوخت

اصل مدیریت مصرف سوخت، از جمله هدف هایی بود که دولت های قبلی مدام به دنبال آن بوده اند ولی  در عمل کاری نمی کردند.

هر چند می بایست روزی کار مدیریت مصرف سوخت آغاز می شد که این مهم در زمان دولت نهم رخ داد.

دولت نهم، این ریسک را پذیرفت که هزینه های ناشی از اعمال مدیریت مصرف سوخت را به ویژه درباره بنزین بپذیرد و وارد این وادی شود.

۳۹) طرح تحول اقتصادی

هدفمند کردن یارانه ها نیز پس از پایان جنگ تاکنون، یکی از دغدغه های مشترک دولت ها و اقتصاددانان بوده است اما از آنجا که دست زدن به یارانه ها می توانست تبعات گسترده اجتماعی و سیاسی داشته باشد دولت های قبلی ترجیح دادند خود را به دردسر نیندازند تا این معضل، به دولت بعدی منتقل شود! و این در حالی است که قاطبه اقتصاددانان معتقدند هدفمند کردن یارانه ها هر چقدر دیرتر انجام گیرد، تبعات منفی بیشتری خواهد داشت.

 ۴۰) تقویت سیاست خارجی

*نفوذ سیاسی ایران در منطقه

نفوذ سیاسی ایران در منطقه ، به حدی است که در یکی دو سال اخیر، مقامات و رسانه های عربی منطقه، مدام درباره قدرت یابی ایران هشدارمی دهند و ابراز نگرانی می کنند.

بدیهی است که این مهم که عرب ها را تا بدین اندازه منفعل کرده، جز از طریق بهره گیری درست از مولفه های قدرت در سطح منطقه ای به دست نمی آید.

فایده این نفوذ نیز به دست آوردن برگ برنده هایی است که می تواند در مذاکرات آینده ایران و آمریکا بسیار کارآیی داشته باشد و منافع ملی مان را تامین کند.

* نفوذ در حیاط خلوت آمریکا

همچنین نفوذ دیپلماتیک به حیاط خلوت آمریکا یعنی آمریکای لاتین، نه تنها جایگاه بین المللی ایران را تقویت می کند، بلکه بازار وسیع این منطقه پرجمعیت دنیا را به روی ایران می گشاید، به گونه ای که هم اکنون محصولات ایران در کشورهای آمریکای لاتین در سطح مناسبی به فروش می رسد و این در حالی است که سهم ایران در برخی از کشورهای آمریکای لاتین، تا پیش از این، صفر بوده است اما اکنون تراز تجاری به سود ایران است.

*دیپلماسی موفق در پرونده هسته ای

در پرونده هسته ای نیز، هر چند منتقدان با استناد به قطعنامه های صادره علیه ایران می گویند که دیپلماسی تهران ضعیف بوده، اما همین قطعنامه ها، در نگاهی عمیق تر و منصفانه تر، گواه دیپلماسی موفق ایران است زیرا اولاً این قطعنامه ها، همانی نبوده اند که آمریکا و اسرائیل در صدد تصویبش بودند، بلکه تا رسیدن به مرحله تصویب، بارها و بارها تعدیل شده اند و این تعدیل ها نیز ، متأثر از فعالیت های آشکار و نهان دیپلماتیک ایران بوده است.

ثانیاً، دیپلماسی ایران و بهره گیری آن از عوامل بیرونی قدرت، مانند نفوذ در عراق و لبنان و فلسطین، باعث شده است آمریکایی ها که به طور کاملاً جدی در صدد حمله به ایران بودند، ناگزیر کوتاه بیایند و به صدور چند قطعنامه بسنده کنند.

ثالثاً ، معنای سنگ زدن به قطار آن است که قطار حرکت کرده است والا هیچ مردم آزاری، به قطاری که در ایستگاه متوقف است، سنگ نمی زند.

معنای هجمه غربی ها به فعالیت های هسته ای ایران نیز آن است که قطار هسته ای ایران شتاب گرفته و آنان را نگران کرده است.

اگر تا قبل از دولت نهم ، کسی سنگی نمی زد و قطعنامه ای صادر نمی کرد به این دلیل بود که قطار ساکن بود و فعالیت های هسته ای متوقف و بنابراین ، غربی ها به هدف خود که توقف برنامه هسته ای ایران بود، رسیده بودند و بنابراین چه نیازی داشتند از اهرم شورای امنیت استفاده کنند؟ ولی اینک آنها منفعلانه ، "مجبور" به این کار شده اند.

*بحث مذاکره با آمریکا بدون پذیرش پیش شرط

درباره آمریکا نیز، دولت نهم سیاست هوشمندانه ای را پی گرفت و با دعوت واشنگتن به گفت و گوی های بدون پیش شرط، طرف مقابل را به بهره گیری از این حربه که "ایران اهل گفت و گو نیست"، خلع سلاح کرد تا جایی که این امر یعنی مذاکره بدون پیش شرط، به یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور جدید آمریکا تبدیل شد و مورد حمایت مردم امریکا نیز قرار گرفت.

تردید نباید داشت که با توجه به ساخت محیط قدرت در داخل ایران، اگر قرار باشد روابط ایران و آمریکا به سمت عادی سازی برود، تنها این دولت است که می تواند این مهم را به سرانجام برساند.

۴۱) نسبت صادرات به واردات در دولت نهم به 39 درصد افزایش یافت
در برنامه دوم و سوم توسعه نسبت صادرات به واردات 22 درصد بود که در برنامه چهارم بدون میعانات 31 درصد و با میعانات 39 درصد است.

در پایان برنامه چهارم صادرات غیرنفتی به 57.5 میلیارد دلار رسید که هدف آن 52.8 میلیارد دلار بوده است . برای اولین بار اهداف برنامه در حوزه صادرات محقق شده است.

اگر صادرات نفت را جدا نکنیم تراز تجاری ما مثبت است و اینکه اعلام می‌شود تراز ما منفی است به دلیل علاقه برای افزایش تراز غیرنفتی است

 ۴۲)جهش صادراتی 

*اصلاح میزان تراز صادرات به واردات

1- واردات کشور در سال 83، 35 میلیارد دلار بود که 33 درصد رشد نسبت به سال قبل را داشت. این رقم در سال 84 به 7/39 میلیارد دلار رسید که 3/12 درصد رشد داشت و در واقع میزان رشد آن یک سوم سال 83 بود و این رقم در سال 85 با رشد 1/4 درصد به 4/41 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده نزول شدید منحنی واردات است.

2- شیب صادرات در مقابل با سرعت بسیار بیشتری در حال افزایش و صعود است. صادرات کشور در سال 83، 6/7 میلیارد دلار بود که در سال 84 با 46 درصد رشد که اکثر آن مربوط به نیمه دولت بود به 1/11 میلیارد دلار رسید و در سال 85 این رقم به 3/16 میلیارد دلار رسید که با رشدی 47 درصدی حاکی از یک جهش بی‌سابقه در صادرات است.

3- سال گذشته برای اولین بار بیش از ۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو سوارى و تجارى به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار از ایران صادر شد.
4- ارزش صادرات غیر نفتى کشور در فروردین ماه سال 86 با4/6 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال 85، به یک میلیارد و ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسید.

5- با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی سال 85 یکی از پربارترین دوره‌ها برای تجارت جهانی در دهه اخیر رقم خورد.
6- در سال 83 سرمایه گذاری 7/2 میلیارد دلاری در کشور تصویب شده بود که این رقم در سال 85 به 3/10 میلیارد دلار رسید و در سال 86 از این رقم نیز بالاتر خواهد رفت .

برای اولین بار در ایران دولت نهم موفق به جهش در صادرات غیر نفتی با رشد 41% و کنترل و کاهش رشد واردات می شود.

برای اولین بار دولت اصول گرا با حفظ اصول با مجموع صادرات 75 ملیارد دلاری و کنترل و کاهش رشد واردات تا سقف 51 میلیارد دلاری موفق به تراز بازرگانی مثبت 24 میلیار دلاری می شود

۴۳) نسبت صادرات به واردات:

برنامه دوم: 22%

برنامه سوم: 22 %

برنامه چهارم با میعانات گازی: 39%

برنامه چهارم بدون میعانات گازی: 31%

*صادرات غیر نفتی(با میعانات گازی):

58 الی 83: 64.5 میلیارد دلار

دولت نهم: 68.5 میلیارد دلار

*صادرات غیر نفتی(بدون میعانات گازی):

مجموع برنامه های اول و دوم و سوم: 53 میلیارد دلار

3 سال و 10 ماه از برنامه چهارم(83-87): 54.5 میلیارد دلار

*میزان صادرات صنعتی و معدنی:

آغاز پیروزی انقلاب: 172 میلیون دلار

ابتدای دولت نهم: 7 میلیارد دلار

دولت نهم تا پایان 1386: 12 میلیارد دلار

متوسط رشد سالانه صادرات از آغاز انقلاب تا دولت نهم: 252 میلیون دلار

متوسط رشد سالانه در دولت نهم تا پایان 1386: 1.5 میلیارد دلار

رشد سالانه دولت نهم نسبت به سالهای پس از انقلاب: 6 برابر یا 600 %

{عملکرد-  تحقق - (میلیون دلار) -درصد تحقق}
سال اهداف با احتساب معیانات بدون احتساب با احتسابات بدون احتسابات
میعانات گازی میعانات گازی میعانات گازی میعانات گازی
 1384  8544  11076  11076  129  129
1385  9455  16700  12997  176  137
1386  10465  21173  15312  200  145
9 ماه  1387  8687  18221  13992  210  161
جمع کل برنامه 37151  67170  53377   181  144

 

۴۴) 24 هزار اختراع در دولت نهم در کشور ثبت شد‌از سال 84 تا کنون 24 هزار ثبت اختراع شده است در حالی که قبل از آن تنها 4 هزار و 800 مورد بوده است.

 * آمار اختراع های ثبت شده در ایران

1342 تا 1357: 541 اختراع

1357 تا پایان سال 1383: 4340 اختراع

1384 تا 1387: 24000 اختراع

۴۵) موفقیت های علمی 

کسب موفقیت های علمی در عرصه نانوتکنولوژِی، سلول های بنیادین، داروهای نوین و تجهیزات دفاعی،

* جمعیت دانشجویی کشور

1357: 176000 دانشجو

1383: 2160000 دانشجو

1387: 3572000 دانشجو

26 سال: 1.984 میلیون / دولت نهم: 1.412 میلیون

* تعداد کل اعضای هیئت علمی

1357: 5500 عضو

1383: 40000 عضو

1387: 58000 عضو

26 سال: 35 هزار / دولت نهم: 18 هزار

*تعداد انجمن های علمی دانشجویی

1383: 640 انجمن

1387: 2214 انجمن

قطب…های علمی کشور: سال 84 --> 84
                                 سال87-- >112.
افزایش 25 درصدی پوشش خوابگاهی دانشجویان.

• میزان وام صندوق رفاه دانشجویان در سال 85 (120 میلیارد تومان)=3برابر میزان وام صندوق رفاه دانشجویان در سال84 (حدود 40 میلیارد تومان)،

3 برابر شدن پارک های فناوری

250برابر شدن  قرار داد بخش صنعت با دانشگاه:

 سال 87: پانصد میلیارد تومان                              سال83:دو میلیارد تومان

• ایجاد تشکیلات مرکزی بنیاد ملی نخبگان و برنامه¬یزی برای تأسیس بنیاد نخبگان در استانها و تهیه طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)

۴۶)  اصلاح ساختاری سازمان مدیریت

اصلاح ساختاری سازمان مدیریت و تبدیل آن به یکی از معاونت های زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری و در استانها زیر مجموعه استانداری.  این سازمان به مرور زمان از اهداف اولیه خود دور و مبدل به یک جزیره مستقل و کانون بی عدالتی و بوروکراسی کاذب در اختصاص بودجه و اعتبارات برای دستگاهها و استانهای محروم شده بود.

 

۴۷) این دولت در موقعیتی شروع به فعالیت نمود که برای کار کردن در هر طرح و برنامه باید با هفت دولت در سایه و حکومت از نوع کارگزارانی و آقازاده ها و مشارکتی و اصولگرایان .... و ملی مذهبی و... دست و پنجه نرم می کرد در حالیکه دولت های قبلی در آغوش تمام این گروهها بودند و با زد و بندهای سیاسی و غیره همه را راضی نگه می داشتند و یا با ابزارهای خاص موانع را از پیش پای خود بر می داشتند ولی در این دوره...


۴۸)احداث راه‌های جدید روستایی در دولت نهم بیش ازسه برابر افزایش یافت

احداث راه جدید آسفالت روستایی طی دولت نهم به  ‪  ‪ ۵۸۹کیلومتر رسید.
احداث راه‌های جدید روستایی آسفالت شده در دولت هشتم حدود شش هزار و ‪ ۳۹۶کیلومتر بوده درحالی که این رقم تا پایان سال  ‪ ۸۷در دولت نهم به سه برابر رسید.

براساس این گزارش میزان افزایش طول آزاد راه احداث شده تا سال ‪ ۸۳حدود ‪ ۲۴۲کیلومتر بوده که این رقم طی چهار سال فعالیت دولت نهم با ‪ ۶۰/۳درصد افزایش ‪ ۳۸۸کیلومتر رسیده است

همچنین میزان احداث آزاد راه طی فعالیت دولت نهم با ‪ ۷۰/۸درصد رشد از ‪ ۹۱۲به یک هزار و ‪ ۵۵۸کیلومتر رسیده است.

توسعه بخش جاده‌ای به عنوان یکی از زیر ساخت‌های مهم توسعه اقتصادی محسوب می‌شود که طی فعالیت دولت نهم توجه ویژه‌ای به این بخش شده است.
ر‌اه‌ ‌آس‍ف‍‍ال‍ت‍ه‌ ‌از ش‍ش‌ ‌ه‍ز‌ار ک‍ی‍ل‍وم‍ت‍ر ب‍ه‌ 23 ‌ه‍ز‌ار ک‍ی‍ل‍وم‍ت‍ر


۴۹) ‌اح‍د‌اث‌ خ‍‍ان‍ه‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ روس‍ت‍‍ای‍‍ی‌

‌اح‍د‌اث‌ خ‍‍ان‍ه‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ روس‍ت‍‍ای‍‍ی‌ ‌از 60 ‌ه‍ز‌ار و‌اح‍د ب‍ه‌ 430 ‌ه‍ز‌ار و‌اح‍د و ت‍ک‍م‍ی‍ل‌ و‌اح‍د‌ه‍‍ا‌ی‌ ن‍ی‍م‍ه‌ ت‍م‍‍ام‌ ‌از 86 ‌ه‍ز‌ار و‌اح‍د ب‍ه‌ 149 ‌ه‍ز‌ار و‌اح‍د رس‍ی‍ده‌ ‌اس‍ت‌ .


‌ه‍م‍چ‍ن‍ی‍ن‌ و‌اگ‍ذ‌ار‌ی‌ زم‍ی‍ن‌ ب‍ه‌ 273 ‌ه‍ز‌ار م‍ت‍رم‍رب‍‍ع‌ ، ظرف‍ی‍ت‌ ت‍ول‍ی‍د ب‍رق‌ 49 ‌ه‍ز‌ار م‍گ‍‍او‌ات‌ ، ب‍ودج‍ه‌ ق‍ر‌آن‍‍ی‌ ک‍ش‍ور ب‍‍ا 22 ب‍ر‌اب‍ر ‌اف‍ز‌ای‍ش‌ ب‍ه‌ 150 م‍ی‍ل‍ی‍‍ارد ری‍‍ال‌ ، ک‍م‍ک‌ ب‍ه‌ م‍س‍‍اج‍د ب‍ه‌ 170 م‍ی‍ل‍ی‍‍ارد ری‍‍ال‌ و خ‍ری‍د ک‍ت‍‍اب‌ ب‍ر‌ا‌ی‌ ک‍ت‍‍اب‍خ‍‍ان‍ه‌ ‌ه‍‍ا 25 ب‍ر‌اب‍ر ‌اف‍ز‌ای‍ش‌ ی‍‍اف‍ت‌


۵۰) کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه

س‍‍ه‍م‌ در‌آم‍د ن‍ف‍ت‍‍ی‌ ‌از ک‍ل‌ در‌آم‍د دول‍ت‌ ‌از س‍‍ال‌ 68 ت‍‍ا 83 ح‍دود 54 درص‍د ب‍وده‌ ‌ام‍‍ا ‌اک‍ن‍ون‌ ‌ای‍ن‌ س‍‍ه‍م‌ ب‍ه‌ طور م‍ت‍وس‍ط ب‍ه‌ 43 درص‍د ک‍‍ا‌ه‍ش‌ ی‍‍اف‍ت‍ه‌ ‌اس‍ت‌ . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد