ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

تبریک ویژه ماه مبارک رمضان

تبریک ویژه ماه مبارک رمضان  

 

 

مناجات

الهی به حرمت آن نام که تو خوانی و به حرمت آن صفت که تو چنانی . دریاب که می توانی

الهی ، عمر خود به باد کردم و برتن خود بیداد کردم ؛ گفتی و فرمان نکردم ، درماندم و درمان نکردم .

الهی عاجزو سرگردانم ؛ نه آنچه دارم دانم و نه آنچه دانم دارم .

الهی ، اگر تو مرا خواستی ، من آنچه خواستم که تو خواستی .

الهی ، به بهشت و حور چه نازم ؛ مرا دیده ای ده که از هر نظر بهشتی سازم .

الهی در دل های ما  جز تخم  محبت مکار و بر جان های ما جز الطاف و مرحمت خود منگار و بر کشت های ما جز باران رحمت خود مبار . به لطف ، مارا دست گیر و به کرم، پای دار ، الهی حجاب ها از راه بردلر و ما را به ما وامگذار .

                                    مجموعه رسایل فارسی "خواجه عبدالله انصاری"

 

مبارک باد آمد ماه روزه مبارک باد آمد ماه روزه رهت‏خوش باد اى همراه روزه شدم بر بام تا مه را ببینم که بودم من به جان دلخواه روزه نظر کردم کلاه از سر بیفتاد سرم را مست کرد آن ماه روزه مسلمانان سرم مست است از آن روز زهى اقبال و بخت و جاه روزه بجز این ماه ماهى هست پنهان نهان چون ترک در خرگاه روزه بدان مه ره برد آن کس که آید در این مه خوش به خرمنگاه روزه رخ چون اطلسش گر زرد گردد بپوشد خلعت از دیباى روزه دعاها اندرین مه مستجابست فلک‏ها را بدرد آه روزه چو یوسف ملک مصر عشق گیرد کسى کو صبر کرد در چاه روزه سحورى کم زن اى نطق و خمش شو ز روزه خود شوند آگاه روزه بیا اى شمس دین و فخر تبریزتو اى سر لشکر اسپاه روزه (1)

پى‏نوشت:

کلیات دیوان شمس تبریزى با مقدمه بدیع الزمان فروزانفر صفحه 874.

روزه، درمان بیماریهاى روح و جسم  

 

 

آهنگ های ویژه ماه مبارک رمضان

 آهنگ های ویژه ماه مبارک رمضان 

ایمان نیوز ضمن  عرض تبریک برای فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، آهنگهای زیر برای استفاده شما  عزیزان در سایت قرار می دهد : 

 

 

monajat-e-afshari

مناجات مثنوی افشاری

آواز: محمدرضا شجریان
گوینده: امیر نوری
شعر: مولانا


| دانــلــود |
حجم فایل: ۱.۴۸ مگابایت

 

 

دعای ربنا شجریان
دعای قبل از افطار ربنا با صدای استاد شجریان که  با فرمت Mp3 در اختیار روزه داران عزیز قرار گرفته است. التماس دعا...
 
فرمت : Mp3دانلود | با حجم 3970 KB

فضیلت ماه مبارک رمضان

فضیلت ماه مبارک رمضان 
 

«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن می‏باشد. چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می‏شود، به این ماه مبارک رمضان گفته‏اند.


«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن می‏باشد. 

(1) چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می‏شود، به این ماه مبارک رمضان گفته‏اند.

ادامه مطلب ...

نگاهی تاریخی به پدیده شیطان پرستی

نگاهی تاریخی به پدیده شیطان پرستی

 

 
 

شیطان گرایی یا شیطان پرستی سه دوره را از سر گذرانده است. شیطان پرستی بدوی، شیطان گرای در قرون وسطا و شیطان گرایی مدرن. شیطان پرستی مدرن ریشه در ادوار گذشته این تفکر داشته و آموزه ها و آیین های آن را در خود جای داده است و از جهت نسبتی که با نهاد سیاست و اقتصاد برقرار کرده از صور پیشین شیطان گرایی متمایز میشود. بنابراین برای شناخت دقیق و عمیق شیطان گرایی مدرن لازم است که نظر و گذری بر تاریخچه شیطانگرایی داشته باشیم.

ادامه مطلب ...

ایدئولوژی شیطانی(2)

ایدئولوژی شیطانی(2)  

 

بررسی علل جذب و گرایش به فرقه های شیطانی

 

 
   ● نویسنده: حمید رضا - مظاهری سیف

منبع: هفته نامه - پگاه حوزه - 1388 - شماره 256، خرداد

 
 

سحر و جادو
سحر و جادو میراث قوم بنی اسرائیل است که در طول قرنها آن را در میان مردم ترویج میکرده اند. قرآن کریم ریشه سحر و جادو در میان این قوم را به زمان حضرت سلیمان بازگردانده و دو منشا اصلی برای آن بیان میفرماید. نخست اینکه گروهی از مردم با افرادی از جنها که در تسخیر حضرت سلیمان بودند، ارتباط برقرار کرده و با کفر ورزیدن به قدرت خداوند، سحر و جادو را از اجنه آموختند و از تعالیم آنها پیروی کردند. (1) پس از آن سحر و جادو در زندگی مردم مشکلاتی را ایجاد کرد و خداوند با فرستادن دو فرشته در بابل به نام هاروت و ماروت راه های باطل کردن سحر را به مردم آموخت ولی مردم از آن دو فرشته چیزهایی را فراگرفتند که برایشان فایده ای نداشت، بلکه زیان بار بود. (2) در واقع در راستای همان تعالیم شیطانی و تبعیت از شیاطین دانشی را که بر فرشته ها نازل شده بود، فراگرفتند. (3)

ادامه مطلب ...

ایدئولوژی شیطانی(1)

ایدئولوژی شیطانی(1)  

 

بررسی علل جذب و گرایش به فرقه های شیطانی

 
   ● نویسنده: حمید رضا - مظاهری سیف

منبع: هفته نامه - پگاه حوزه - 1388 - شماره 255، خرداد

 
 

امروزه در تمام کشورهای دنیا جوانانی دیده میشوند که سر و وضع عادی ندارند و سعی میکنند طوری لباس بپوشند و خود را آرایش کنند که وحشتناک به نظر برسند. این افراد خود را شیطانگرا یا شیطانپرست معرفی کرده و از نمادها علائم خواص استفاده میکنند. پرسش اصلی ما این است که چرا گروهی به فرقه های شیطانی جذب میشوند و علل گرایش آنها چیست؟

ادامه مطلب ...

نمادهای شیطان پرستی و ظهور آنها در عرصه جامعه

نحوه ورود و شکل گیری گروه های شیطان پرستی در ایران 

 

 نمادهای شیطان پرستی و ظهور آنها در عرصه جامعه  

 

 

666 : یک سمبل با عنوان " شماره تلفن شیطان " توسط گروه‌های هوی متال وارد ایران اسلامی شده اما در حقیقت علامت انسان و نشانه جانور در میان شیطان‌پرستان تلقی می‌شود و براساس مکاشافات 13:18 " ... پس هر کس حکمت دارد عدد وحش را بشمارد ،زیرا که عدد انسان است و عددش 666 است . " از سال‌ها پیش تاکنون این عدد با اشکال مختلف بر روی دیوارهای شهرهای بزرگ کشور مشاهده می‌شد .

ادامه مطلب ...

همه چیز درباره شیطان پرستی

همه چیز درباره شیطان پرستی
گفتگو با حجت الاسلام ادبی
  

                                   


شیطان‌پرستی، به عنوان یکی از این مکاتب نوپدید دینی است که بحث اصلی این گفت‌وگو نیز می‌باشد.شیطان کیست و یا چیست؟ از انسان چه می‌خواهد؟ انسان از پرستش شیطان چه هدفی را دنبال می‌کند؟
ادامه مطلب ...

شیطان پرستی (1)

شیطان پرستی (1)  

 


بلک متال Darkthrone ، مریلین مانسن ، نیروانا ، آنتون لاوی، کلیسای شیطان ، satanic bible ، آدم خواری ، skull-n-bone .... احتمالا حداقل یکی از این کلمات تا الان به گوشتون خورده ، آدمهای زیادی رو هم دیدین که خودشونو طرفدار این آدما و گروهها میدونن! موسیقی هاشون رو گوش میدن ، گه گاه لباس های عجیب غریب می پوشند ، علامتهای خاصی بین خودشون دارند و به قول خودشون یه جورایی تیریپ خفن میزنند!
از اینا که بگذریم حتما زیاد هم شنیدید که در فلان کشور یه عده شیطان پرست یه آدم رو تیکه تیکه کردن یا خوردن یا فلان جنایت رو انجام دادن .

ادامه مطلب ...

«بهوش باشیم ...»

باسمه تعالی 


 

«بهوش باشیم ...»
"وقتی پنجمین از اولاد هفتمین از امامان غایب شد، در آن هنگام خود را به پناه خدا ببرید! از خدا پناه بخواهید در باره دینتان که کسی شما را از دینتان باز نگرداند .." 

(1) (امام کاظم (علیه السلام)) 


همه ما معتقدیم که منجی عالم بشریت، امام عصر(علیه السلام) هم اکنون روی زمین زنده اند و از همین هوا تنفس می‌کنند، اما به اراده خداوند و تا زمانی که خداوند خود بخواهد، غایب و از چشمها، پنهان خواهند بود. این غیبت طولانی امام زمان (علیه السلام)، صحنه امتحان بسیار بزرگی است که خداوند برای بشر پیش آورده است. لذا رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) برای مردم زمان غیبت اظهار نگرانی می‌نمودند و گاهی در این خصوص ناله‌ها و گریه‌ها داشتند.
به عنوان نمونه، امام صادق(علیه السلام) می‌فرمود: "متوجه باشید! قسم به خدا امام شما سالهایی از روزگارتان را در غیبت خواهد بود و شما مورد آزمایش سخت قرار خواهید گرفت تا آنجا که گفته می‌شود: او از دنیا رفت، کشته شد ... در حالی که دیدگان مؤمنان بر آن امام اشک می‌ریزد و شما همچون کشتی هایی که دستخوش امواج دریا شده و سرنگون می‌شوند، دگرگون خواهید شد."(2)
14 قرن قبل، امام صادق (علیه السلام) نگران وضعیت فعلی ما می‌شود و پیشاپیش آنرا برایمان توصیف می‌کند. پس ما که هم اکنون امواج سهمگین آن طوفان را در سراسر دریای زندگی خویش احساس می‌کنیم، چگونه باید باشیم؟ ...
باز هم این پیشگوئی را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بشنویم و از سنگینی شرایط زمان خویش آگاه شویم. آن حضرت فرموده اند:
"یقینا زمانی بر مردم خواهد آمد که در آن زمان، انسان دیندار نمی‌تواند دین خود را سالم نگاه دارد؛ مگر آنکه از میان مردم بیرون رفته و از این کوه به آن کوه و از این لانه به آن لانه بگریزد؛ آنگونه که روباه برای سالم نگاه داشتن فرزندان خویش این گونه عمل می‌کند. "
در این هنگام، اصحاب پرسیدند: "آن زمان، چه زمانی خواهد بود؟"
آن حضرت فرمود: "آن زمانی که وسائل زندگی جز از راه گناه و معصیت تأمین نمی‌شود و در این زمان است که بی همسر ماندن، حلال می‌گردد."
اصحاب گفتند: "ای رسول خدا! شما ما را به ازدواج امر نموده اید، حال چگونه می‌فرمائید که ترک ازدواج، مطلوب می‌شود؟"
فرمود: "آری! (من دستور به ازدواج داده ام)، ولی آن زمان که پیش آید، انسان مسلمان به دست والدینش دین خود را از دست می‌دهد و اگر والدینش نباشند، به دست همسر و فرزندانش از راه دین منحرف می‌شود و اگر همسر و فرزند هم نداشته باشد، به دست خویشاوندان و همسایگانش از دین بیرون می‌رود."
اصحاب گفتند: "ای رسول خدا! چگونه می‌شود که والدین و همسر و فرزندان و خویشان و همسایگان، سبب بی دینی انسان می‌شوند؟"
آن حضرت فرمود: "او را به سبب تنگدستی در امر معاش و تأمین وسائل زندگی، ملامت و سرزنش می‌کنند و او را به کارهائی وادار می‌کنند که از عهده اش بیرون است و سر انجام او را به وادی‌های هلاکت و تباهی می‌افکنند."(3)
اما در این آزمون، آنان که با سربلندی خارج گردند، مقامی بس بلند دارند، تا جائی که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) روزی در میان اصحاب خویش این گونه دعا نموده و 2 بار فرمود: "خدایا! برادران مرا به دیدار من برسان"
اصحاب گفتند:‌ "ای رسول خدا! مگر ما برادران شما نیستیم؟"
حضرت فرمود: "نه، شما اصحاب و همراهان من هستید؛ برادران من، کسانی هستند در آخر الزمان که به من ایمان می‌آورند در حالی که مرا ندیده اند ... هر یک از آنان چنان در دینش ثابت است که نگاه داشتن دین او از تراشیدن خارهای درخت قتاد(4) در تاریکی شب بسی دشوار تر است، یا همانند کسی است که آتش درخت غضا(5) را در دست گرفته باشد..."(6)
آری، کسی که در شبی تاریک دست بالای شاخه ای پر از خار‌های تیز -همچون سوزن- گذارده و دست خویش را به پائین بکشد؛ چقدر مشکل است؟ دشوار تر از آن، نگاه داشتن دین در آخر الزمان است.
اما در چنین زمانی، چه باید کرد؟ آن گونه که اهل بیت (علیهم السلام) خود به ما آموخته اند، در این دوران اگر چه باطل بسیار گسترش دارد، اما حقیقت نیز همچون آفتابی روشن است. بنابر این آنچه بیش از همه چیز از ما خواسته شده، تقوی، ورع و پرهیز از محرمات و دوری کردن از گناهان است؛ چرا که در غیر این صورت، غبار آلودگی بر فهم و درک انسان تأثیر می گذارد و مانع از شناخت و دیدن صحیح آفتاب حقیقت توسط او می گردد. لذا امام صادق(علیه السلام) فرمود: "بر شما باد پرهیز از گناه و راستگوئی و امانت داری و پاکدامنی."(7)
بر این اساس، باید باورمان شود که سرّ عدم تأثیر اعمال عبادی در روح ما، همین ناپرهیزی ما از گناه است. کما اینکه امام ششم به ما این گونه آموخت: "... بدان که آن تلاش و کوشش در امر عبادت که با ورع و پرهیز از گناه همراه نباشد، نفعی نخواهد داشت."(8)
در نتیجه، ما در زمان غیبت در یک صحنه بسیار دشوار امتحان قرار گرفته ایم. لذا مراقبت بسیار لازم است تا گوهر گرانبهای ایمانمان را سالم نگاه داریم و با جانی مطهر به انتظار موعود بنشینیم و باید باورمان شود: تا پاک نباشیم، به جایگاه پاکان راهمان نمی‌دهند.
«برگرفته از جزوه "آثار غفلت در عصر غیبت"، تألیف آیت الله سید محمد ضیاء آبادی (با اندکی تصرف)»
ایمان نیوز فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز میلاد
موعود عدالت پرور و امام مهر گستر
امام حجة بن الحسن العسکری(علیه السلام)
را به تمامی منتظران قدوم مبارکش، به خصوص شما دوست گرامی تبریک و تهنیت می‌گوید. 

 

پاورقی ها:1- اصول کافی، جلد 1، صفحه 336
2- اصول کافی، جلد 1، صفحه 336
3- منتخب الأثر، صفحه 437، حدیث 20
4- قتاد نام درختی پر تیغ است.
5- غضا نام درختی است که چوب آن حرارت آتش را تا مدت زیادی در خود نگه می دارد و به زودی خاموش نمی شود. لذا ذغالی که از آن تهیه می شود، مطلوبیت دارد.
6- بصائر الدرجات، صفحه 84
7- سفینة البحار، جلد 2، صفحه 643، ماده ورع
8- اصول کافی، جلد 2، صفحه 76

«مجمع روحانیون»؛ از «خط امام» تا خط نفاق

چه کسانی انتخابات را به کام ملت تلخ کردند؟(5)

«مجمع روحانیون»؛ از «خط امام» تا خط نفاق

مجمع روحانیون مبارز باصدور اطلاعیه ای در اوج التهابات و اغتشاشات، ضمن زیر سئوال بردن انتخابات 40 میلیونی، اعلام کرد: افسوس که این فرصت از دست رفت و امروز اعتماد عمومی که مهم‌ترین سرمایه کشور و انقلاب است، لطمه دیده است و انبوهی از مردمان که بحق حرف و انتقادی دارند، از آن‌چه اعلام شده قانع نیستند.

ادامه مطلب ...

شیخ اصلاحات؛ از «توهم» تا «تردید»

چه کسانی انتخابات را به کام ملت تلخ کردند؟(2)

شیخ اصلاحات؛ از «توهم» تا «تردید»

مهدی کروبی در حین تبلیغات انتخاباتی اش گفت: با حضور گسترده مردم اگر جمعی بخواهند خودسری و «تقلب» کنند، نمی‌توانند و صحنه برایشان تنگ می‌شود، اگر هم تقلبی شود سرنوشت‌ساز نخواهد بود...

ادامه مطلب ...