ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

نرخ بیکاری در دولت نهم تک رقمی شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با فارس:نرخ بیکاری در دولت نهم تک رقمی شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عملکرد خوب دولت در کاهش نرخ بیکاری بیان داشت: دولت در این زمینه نیز موفق بوده به طوری که نرخ بیکاری از 15 درصد به زیر 10 درصد رسیده است.

4/3/1388

نرخ بیکاری در دولت نهم تک رقمی شدجعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، در رابطه با عملکرد اقتصادی دولت اظهار داشت: بر اساس شاخص‌ها، عملکرد دولت به صورت کلی مثبت بوده است.

*رشد 400 درصدی بودجه عمرانی در دولت

قادری در مورد عملکرد دولت در بخش عمران گفت:بودجه عمرانی در دولت‌های گذشته کمتر از پنج هزار میلیارد تومان بود در صورتیکه در این دولت به حدود 19 هزار میلیارد تومان رسیده است که با رشد 400 درصدی همراه بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با فارس:نرخ بیکاری در دولت نهم تک رقمی شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عملکرد خوب دولت در کاهش نرخ بیکاری بیان داشت: دولت در این زمینه نیز موفق بوده به طوری که نرخ بیکاری از 15 درصد به زیر 10 درصد رسیده است.

4/3/1388

نرخ بیکاری در دولت نهم تک رقمی شدجعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، در رابطه با عملکرد اقتصادی دولت اظهار داشت: بر اساس شاخص‌ها، عملکرد دولت به صورت کلی مثبت بوده است.

*رشد 400 درصدی بودجه عمرانی در دولت

قادری در مورد عملکرد دولت در بخش عمران گفت:بودجه عمرانی در دولت‌های گذشته کمتر از پنج هزار میلیارد تومان بود در صورتیکه در این دولت به حدود 19 هزار میلیارد تومان رسیده است که با رشد 400 درصدی همراه بوده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در دولت نهم گفت: در بخش احداث راه‌ها، خطوط ریلی، فرودگاه‌، تعداد پرواز، تعداد هواپیما، مترو و سایر فعالیت‌های عمرانی دولت عملکرد خوبی داشته است.

*در دولت نهم بودجه شهرداری‌ها افزایش یافت

نماینده مردم شیراز در مورد برخی اتهامات شهرداری تهران به دولت در مورد عدم پرداخت بودجه به شهرداری تصریح کرد: گفته می‌شود دولت‌های گذشته کمک بیشتری به شهرداری می‌کردند در صورتیکه کمک دولت‌های قبلی در قالب تضمین تسهیلات خارجی و فاینانس بوده است و این مورد در دولت فعلی صادق است.
وی افزود: دولت هیچ مسئولیتی نسبت به بازپرداخت این تسهیلات ندارد و بودجه شهرداری‌ها در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم و در صورت تصویب به آن نهاد تخصیص می‌یابد.
قادری با اشاره به سابقه حضور در شورای شهر و شهرداری، خاطر نشان کرد: بودجه شهر شیراز در سال گذشته 150 میلیارد تومان بود که از این میزان 102 میلیارد تومان اختصاص یافت که با توجه به بودجه 60 میلیاردی در دولت گذشته از رشد قالب توجهی برخوردار بوده است.

*آغاز احداث 9 پروژه سدسازی در شیراز

وی با اشاره به پروژه‌های سدسازی در دولت تاکید کرد: روند سد سازی در کشور در سال‌های اخیر مثبت بوده، به طور مثال در شیراز امسال سه سد آبگیری شد و احداث 9 سد دیگر آغاز شده است .
به گفته قادری، در شیراز یک سد قبل از انقلاب و یک سد در دولت‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است که با توجه به سه سد آبگیری شده در دولت نهم از رشد 150 درصدی برخوردار بوده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره ساخت نیروگاه و تولید برق تصریح کرد: دولت در بخش احداث نیروگاه و تولید برق رشد خوبی داشته است و به جز خاموشی تابستان سال گذشته به دلیل خشکسالی، در سال‌های دیگر مشکل خاموشی در کشور نبوده است.

*تامین یک‌سوم نیازهای ارزی از محل درآمدهای صادرات محصولات غیرنفتی

قادری در خصوص صادرات محصولات غیر نفتی اظهار داشت: این بخش نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده، به طوری‌ که یک‌سوم نیازهای ارزی از محل این درآمدها تامین می‌شود.
وی با اشاره به عملکرد مثبت دولت در بخش احداث پالایشگاه افزود: با وجود فشارهای بین‌المللی دولت در بخش احداث پالایشگاه رشد خوبی داشته است.

*تک رقمی شدن نرخ بیکاری در دولت نهم

نماینده مردم شیراز با اشاره به عملکرد خوب دولت در کاهش نرخ بیکاری بیان داشت: دولت در این زمینه نیز موفق بوده به طوری که نرخ بیکاری از 15 درصد به زیر 10 درصد رسیده است.
وی در مورد طرح بنگاه‌های زودبازده گفت: اجرای این پروژه‌ها تاثیر مناسبی بر کاهش نرخ بیکاری داشته است و یکی از طرح‌های موفق دولت بوده است.

*اولویت دولت عرضه محصولات کشاورزی داخلی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد عرضه محصولات کشاورزی وارداتی در بازار بیان داشت: محصولات کشاورزی وارداتی به جهت تنظیم بازار به خصوص در ایام عید عرضه می‌شود و اولویت دولت، عرضه محصولات کشاورزی داخلی است.
وی افزود: دولت در زمان کمبود، محصولات کشاورزی وارد می‌کند و موقع تولید افزایش صادرات را سرلوحه برنامه‌های خود در بخش کشاورزی قرار می‌دهد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای خرید محصولات گفت: در سال‌های اخیر تعداد سردخانه‌های کشور رشد سریعی داشته، که باعث افزایش خرید و نگهداری محصولات کشاورزی شده است.
قادری خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی اقدامات خوبی در جهت شناسایی مناطق مستعد برای تولید محصولات کشاورزی انجام داده است.

*مسکن مهر یکی از عوامل کاهش قیمت مسکن در کشور است

قادری در مورد مسکن مهر اقدامات دولت در تنظیم و کاهش قیمت مسکن اظهار داشت: مسکن مهر تاثیر خوبی بر کاهش بار روانی افزایش قیمت مسکن داشته است البته بخشی از کاهش قیمت‌ها مربوط به رکود جهانی است که بر بازار مسکن ایران نیز موثر بوده است.
وی ادامه داد: آنهایی که به مدل اقتصادی احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنند باید بدانند پیشرفت بدون عدالت ارزشی ندارد، مدل مدنظر احمدی‌نژاد مبتنی بر نظریات اسلام، شعار امام، رهبری، شهیدان بهشتی و مطهری است که پیشرفت را همراه با عدالت پذیرفته‌اند.
نماینده مردم شیراز تصریح کرد: شاید از دید بعضی‌ها احداث راه روستایی، مسکن روستایی، گاز رسانی به روستاها و مدرسه‌سازی توجیه اقتصادی نداشته باشد ولی این موضوع عین توجه به مردم است که باعث استفاده همه از منابع کشور خواهد شد.

*کشف بازارهای جدید ثمره ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین است

قادری در رابطه با سیاست خارجی دولت بیان داشت: عده‌ای اعتقاد دارند رابطه ایران با دنیا قطع شده است که اگر منظور، کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس و از این قبیل باشد شاید بتوان گفت که درست می‌گویند، اما مدل سیاست خارجی دولت ارتباط با کشورهای جهان سوم به ویژه آفریقایی و آمریکای لاتین است.
وی تاکید کرد: ارتباط با این کشورها نه‌تنها ضرر ندارد بلکه باعث ایجاد بازارهای جدید برای فروش محصولات اقتصادی، افزایش اشتغال و تولید ثروت خواهد شد.

*واگذاری هشت هزار و 500 میلیارد تومانی

وی درمورد واگذاری سهام شرکت‌های دولتی بیان داشت: در دولت‌های گذشته واگذاری‌ها به صورت توافقی و بخشی هم در بورس بود و کارخانه‌ها و شرکت‌ها پس از واگذاری روند تعطیلی داشتند که نشان از عدم کفایت افرادی است که این شرکت‌ها در اختیار گرفته‌اند.
نماینده مردم شیراز با اشاره به روند رو به تعطیلی کارخانه‌های آزمایش و دنا در شیراز گفت: این کارخانه‌ها و تعدادی دیگر که روزی شهرتی جهانی داشتند اکنون در آستانه تعطیلی قرار دارند.
قادری حجم واگذاری‌ها در قالب سهام عدالت را هشت هزار و 500 میلیارد تومان دانست و افزود: در وزارت نفت کار خوبی که انجام شد، از بین رفتن شرکت‌ها و حلقه‌های واسطه‌ای بود که رانت‌های زیادی را از این وزارت‌خانه دریافت می‌کردند.
وی با اشاره به بعضی از موارد که از کنترل دولت خارج شد، بیان داشت: بخشی از تسهیلات بانکی خارج از تکلیف دولت واگذار شد، البته تعمدی در این کار نبود و باید بانک‌های دولتی هرچه سریعتر خصوصی شوند تا نرخ سود تسهیلات واقعی شده و وام‌های با هزینه پایین در اختیار افراد غیر واجد شرایط قرار نگیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به برخی اشکالات در زمینه مبارزه با فساد در دولت خاطر نشان کرد: دولت در برخی قسمت‌ها عملکرد مناسبی نداشته ولی تلاش، جهت‌گیری و هدف دولت مبارزه با فساد است.

*بانک‌ها حیاط خلوت دولت نیستند

قادری در مورد استقلال بانک مرکزی و اینکه گفته می‌شود دولت بانک‌ها را حیات خلوت خود قرار داده است گفت: در همه دوره‌ها تسهیلات تکلیفی وجود داشته است که در قالب طرح‌های زودبازده قرار گرفته و در راستای تمایلات مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و نمی‌توان ادعا کرد که بانک‌ها حیاط خلوت دولت هستند.
وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات با نرخ بهره پایین به افراد غیر مولد و تشکیل نشدن شورای پول و اعتبار از جمله مشکلات این بخش است که باید دولت توجه بیشتری به‌ آن داشته باشد.
قادری افزود: دولت باید تشکیل شورای پول و اعتبار را پیگیری کند و کمیسیون اقتصادی نمی‌تواند وظایف این شورا را انجام دهد، نمایندگان مجلس هم باید در این شورا حضور داشته باشند و دولت نباید شوراهای تعریف شده در قانون را تغییر دهد.
به گزارش فارس، یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در اظهارات خود با اشاره به انحلال شورای پول و اعتبار، سیستم بانکی را به حیاط خلوت دولت نهم تشبیه و از این امر ابراز نارضایتی کرد.

*افزایش سهم بودجه‌های استانی ثمره استانی‌ کردن بودجه

نماینده مردم شیراز درباره استانی کردن بودجه اظهار داشت: این طرح که در راستای تمرکززدایی در تخصیص بودجه اجرا می‌شود طرح خوبی است و ارقام نشان از افزایش سهم بودجه استان‌ها از بودجه ملی می‌دهد ولی در جلسات استانی نمایندگان حضور ندارند و نظارت کمتری بر تنظیم بودجه دارند.
قادری ادامه داد: اگر نمایندگان در جلسات تخصیص بودجه در استان‌ها باشند روند کار بهتر خواهد شد و نیز اگر بودجه‌ها به صورت ملی تصویب و استانی تخصیص یابند عملکرد بهتر خواهد شد.
وی در خصوص توزیع سهام عدالت تصریح کرد: سهام عدالت به طور کامل مورد تایید رهبری، نمایندگان مجلس و از مواد قانون سیاست‌های اصل 44 است که ابتکار آن با دولت نهم بود.

*توزیع سهام عدالت باعث افزایش تولید ملی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد دلایل توزیع سهام عدالت بیان داشت: اگر تمام سهام از طریق بورس واگذار شود سهامداران قبلی متضرر می‌شوند و مردم به دلیل سهیم بودن در سود و زیان شرکت سعی می‌کنند با خرید محصولات داخلی سود شرکت را افزایش دهند و این باعث افزایش اشتغال و پیشرفت کشور خواهد شد.
وی با اشاره به واگذاری هشت هزار و 500 میلیارد تومانی سهام شرکت‌ها در دولت نهم افزود: حجم واگذاری‌ها در این دولت 14 برابر کل واگذاری‌ها در دولت‌های قبلی است.
قادری با اشاره به انتقاد بعضی‌ها نسبت به افزایش نرخ تورم تاکید کرد: بخشی از تورم مربوط به تورم وارداتی ناشی از رکود جهانی است، البته تورم نقطه به نقطه ماهیانه الان 14 درصد است که با تورم 25 درصدی فاصله زیادی دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد