ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

براندازی «فتنه»

پروژه براندازی از رحلت امام (ره) تا 18 تیر 78؛

براندازی «فتنه»

گروه اندیشه -

در دهه دوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی اگر بخواهیم حادثه ای را به عنوان نماد بیرونی و بارز «توطئه پنهان» و دست های منافقین داخلی و خارجی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی نام ببریم، شاید مهمترین حادثه، واقعه 18 تیر 78 باشد.

پروژه براندازی از رحلت امام (ره) تا 18 تیر 78؛

براندازی «فتنه»

گروه اندیشه -

غائله 18 تیر؛ واقعه ای که اگرچه به نظر در مدت کوتاه چند روزه اتفاق افتاد و خاتمه یافت، اما در تحلیل آن باید سیر تحولات و وقایع، از مدت ها قبل را مد نظر قرار داد.

البته در این زمینه تحلیل و تفسیر های گوناگونی از سوی گروه های مختلف ارائه شده است، اما اگر بخواهیم به تحلیل جامعی از این حادثه دست یابیم، یادآوری سخنان روشنگرانه مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و جمعی از اقشار مردم یزد در تاریخ 16 دی ماه 86 کاملترین و موجزترین تحلیل خواهد بود.

معظم له در این دیدار، شرایط کشور را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره حساس دانسته و به توطئه های گوناگون از جمله طراحی یک برنامه 10 ساله، بعد از رحلت امام خمینی (ره) اشاره نمودند.

ایشان با تشریح برخی جزئیات برنامه 10 ساله دشمن بعد از رحلت امام (ره) خاطرنشان کردند: «دشمن تصور می کرد بعد از رحلت امام خمینی به عنوان یکی از ستون های اصلی حفظ نظام، می تواند با یک برنامه دقیق پایه های فرهنگی و اعتقادی مردم را سست کند و با تغییر ذهنیت مردم نسبت به انقلاب اسلامی زمینه بازگشت مجدد استبداد و سلطه پذیری را فراهم کند.»

مقام معظم رهبری از تهاجم گسترده، تهاجم سیاسی داخلی، تهاجم سیاسی بین المللی، برجسته سازی برخی افراد ضد انقلاب و پررنگ کردن حضور سیاسی برخی افراد غیر معتقد به نظام اسلامی، به عنوان محورهای اصلی برنامه 10 ساله دشمن بعد از رحلت امام (ره) نام بردند و افزودند: «دشمن به خیال خود تصور می کرد بعد از اجرای این محورها در مدت 10 سال با یک جرقه می تواند قشرهایی از مردم را بر ضد نظام بشوراند و ماجرای تیر ماه 78 در همین چارچوب قابل تحلیل است.»

همانگونه که در بیانات رهبر انقلاب آمده، دشمن طرح ده ساله ای را از خرداد 68 تا تیر 78 برای ضربه زدن به نظام و به دنبال آن حذف نظام و بازگرداندن مردم به فرهنگ قبل از انقلاب طراحی کرده بود.

تهاجم فرهنگی گسترده از یک سو، تهاجم سیاسی داخلی – به عنوان نمونه اصلاحات آمریکایی با هدف حذف ولایت فقیه، حذف نهادهای پس از انقلاب، رفراندوم و تغییر قانون اساسی- و تهاجم سیاسی خارجی از جمله تحریم ایران، تحت فشار گذاشتن ایران، ادعای اجماع جهانی علیه ایران و محور شرارت نشان دادن ایران، از جمله تلاش های همه جانبه برای رسیدن منافقین داخلی و خارجی به اهداف شوم خود و استکبار جهانی بود.

اوج این طراحی 18 تیر 78 و اجرای آن توسط برخی عناصر خود فروخته و وابسته – که بعدها نیز وابستگی شان به نظام سلطه جهانی و غرب مشخص شد – بود که با تحریک اراذل و اوباش در پوشش نام مقدس دانشجو پایتخت را مورد هجوم قرار داده و با نافرمانی مدنی و جنبش مردمی با تابلوی دانشجویی نهایتا قصد حمله به بیت مقام معظم رهبری – توطئه و طرحی که بعدها افشا شد – را مد نظر داشتند که به لطف خدا و حضور به موقع نیروهای مردمی در صحنه این توطئه عقیم ماند.

در جریان این حادثه نظام ولایی راه خود را یافت و مردم به عمق توطئه و خواب آشفته ای که دشمن تدارک دیده بود پی بردند. پس از این حادثه روند سیاسی سیاست بازان وابسته به غرب از 23 تیر78 رو به افول رفت که این افول همچنان ادامه دارد.

بسیاری از مهره های کلیدی جریان 18 تیر 78 بعدها از کشور فرار کرده و به آغوش اربابان خود پناهنده شدند، جریان افراطی که قصد تغییر نظام و تغییر قانون اساسی و حذف رهبری را داشتند با ایادی شان رسوا شده و آرام آرام به دست مردم از صحنه حذف گردیدند.

دشمن فهمید اگرچه با جوسازی و جنگ روانی و ظاهر سازی و استفاده از برخی مهره های منافق چند صباحی جولانی را در فضای جامعه دهد ولی نمی تواند این انقلاب را سرنگون کند و بعد از این قضایا حتی رهبران کاخ سفید اعتراف کردند که ما دیگر به دنبال تغییر نظام اسلامی نیستیم بلکه به دنیال تغییر رفتار جمهوری اسلامی هستیم که این عقب نشینی آشکار نشان از شکست طرح های توطئه آمیز نظام سلطه جهانی به رهبری صهیونیسم و ایادی دشمن در داخل دارد.

18 تیر نشان داد که ایران کشوری است که فرهنگ ولایت و شهادت در آن حکمفرماست و با کشورهای دیگر همچون جماهیر فرو پاشیده شوروی تفاوت بنیادین و ماهیتی دارد.

دشمن و ایادی دشمن با طرح های نخ نما و مادی، توان ضربه زدن به درخت پرثمر انقلاب که با خون 300 هزار شهید آبیاری شده، ندارد و مسیر انقلاب اسلامی به سوی دولت اسلامی، کشور اسلامی و نهایتا تمدن اسلامی به پیش خواهد رفت و اگرچه کافران و مشرکان و منافقین نخواهند خداوند نور خود را کامل خواهد کرد./انتهای پیام/ 

در دهه دوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی اگر بخواهیم حادثه ای را به عنوان نماد بیرونی و بارز «توطئه پنهان» و دست های منافقین داخلی و خارجی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی نام ببریم، شاید مهمترین حادثه، واقعه 18 تیر 78 باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
تالمات چهارشنبه 31 تیر 1388 ساعت 04:38 ب.ظ http://www.labbayk66.blogfa.com

وبلسلام وبلاگ جالبی دارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد