ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

استراتژی هیجانی «آقای تغییر» برای «اصلاح طلبان ناکام»

سایت تحلیلی «دیلی بیست» آمریکا تشریح کرد؛

استراتژی هیجانی «آقای تغییر» برای «اصلاح طلبان ناکام»

یک سایت تحلیلی آمریکایی با اشاره به نقش رسانه های جدید از جمله «فیس بوک»، «یوتیوب» و «وبلاگ» در تهییج افکار عمومی به نفع اصلاح طلبان غربگرای ایران، نوشت: تهییج افکار عمومی توسط «متن های نوشتاری» و رسانه های مدرن، استراتژی هیجانی دولت اوباما برای مهار نظام اسلامی ایران است.

سایت تحلیلی «دیلی بیست» آمریکا تشریح کرد؛

استراتژی هیجانی «آقای تغییر» برای «اصلاح طلبان ناکام»

به گزارش «شبکه خبر دانشجو»، پایگاه اطلاع رسانی تحلیلی «دیلی بیست آمریکا» در تحلیل سیاست های باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در خصوص ایران در مقاله ای تحت عنوان «استراتژی هیجانی اوباما» نوشت: بعد از اتفاقاتی که در جریان انتخابات ایران اتفاق افتاد، هنوز این بحث در واشنگتن ادامه دارد که آیا صحبت های رئیس جمهور ایالات متحده در خصوص انتخابات جمهوری اسلامی سوخت کافی برای به حرکت در آوردن اصلاح طلبان ایران را فراهم کرد یا نه؟

این رسانه غربی ادامه داد: بعضی سیاسیون و تحلیلگران معتقدند همچنان که غرب توانست به غربگراها برای پیروزی در انتخابات لبنان کمک کند، حمایت اوباما از رفرمیست های ایران نیز تقویت کننده آنها بوده است.

 دیلی بیست به متن های نوشتاری منتشره پس از انتخابات ایران نیز اشاره کرد و آنرا بسیار موثرتر از سخنرانی های اوباما دانست.

این رسانه آمریکایی، استفاده از متن برای تهییج افکار عمومی را سیاست انتخاباتی اوباما در انتخابات و بویژه هنگام معرفی جوزف بایدن معاون اول خود دانست و گفت: استفاده از تکنولوژی های مربوط به نوشتار، مهمترین استراتژی رئیس جمهور آمریکا برای تهییج افکار عمومی در ایران در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود.

دیلی بیست، نقش «فیس بوک»،  «یوتیوب» و «وبلاگ ها» را برای تهییج افکار عمومی به نفع جریان اصلاح طلبان غربگرای ایران در انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم ارزیابی کرد.

این سایت انگلیسی زبان افزود:  در ادامه برنامه تهییج افکار عمومی توسط متن های نوشتاری، گروه زیادی از مردم ایران با تصور انجام شدن تقلب گسترده در انتخابات به شکل هیجان زده به خیابان ها ریختند.

دیلی بیست این موضوع را مطرح کرد که در دوران جرج بوش رئیس جمهور سابق ایالات متحده، طرح گسترش دموکراسی واشنگتن رویکردی رو به جلو داشت، آنچه باید در دولت اوباما فرمولیته شود.

این رسانه تحلیلی خبری افزود: اوباما از سیاست مشکل‌زای بوش برای گسترش دموکراسی که سیاستی بر اساس حمله نظامی و تاثیر بر انتخابات در کشورها استوار بود، فاصله گرفته است.

 دیلی بیست، «رفرم گسترده» را سیاست اوباما برای گسترش آنچه دموکراسی در جهان عنوان می کند اما در واقع استعمار این کشورهاست، اعلام کرد.

این رسانه خبری تحلیلی به نقش استفاده از تهییج افکار عمومی در انتخابات ایران توسط دستگاه دیپلماسی ایالات متحده نیز اشاره کرد و آورد: تهییج افکار عمومی به نفع گروه های هدف، موضوعی است که کاربری خود را ثابت کرده است.

دیلی بیست، اهمیت استفاده از تهییج را به قدری برای وزارت خارجه ایالات متحده مهم دانست که این وزارتخانه تمهیدات خاص تکنولوژیک برای استفاده کاربران اینترنتی در ایران در زمان های خاص از رسانه های نوشتاری را فراهم ساخت.

این رسانه غربی، حرکت تهییج آمیز وزارت خارجه ایالات متحده درباره انتخابات ایران را یک گام هوشیارانه دانسته که می تواند مدلی برای انجام آن در دیگر کشورها شود.

دیلی بیست، حمایت از گسترش این رسانه جدید در جهان در ظاهر و به شکل پنهان را یک حرکت مهم از سوی دولت ایالات متحده دانست.

این رسانه خبری تحلیلی به اولین سخنرانی اوباما در خصوص انتخابات ایران و لزوم حضور مردم در خیابان ها و ابراز عقیده اشاره کرد و در ادامه اقدام ایران در محدود کردن دسترسی ها به منابع تهییج را موضوعی دانست که باید توسط ایالات متحده محکوم شود.

دیلی بیست به خرید تکنولوژی های محدود کننده توسط چین اشاره کرد و نوشت: ایالات متحده نباید در خصوص خرید تکنولوژی های محدود کننده ساکت بماند چرا که این تکنولوژی ها در اغلب موارد استفاده سیاسی دارند.

این رسانه خبری تحلیلی ایالات متحده اضافه کرد: واشنگتن باید در حفاظت از این تکنولوژی جدید تمام تلاش خود را انجام دهد که در این صورت مردم عادی نمایندگان ایالات متحده در کشور خود خواهند شد بدون اینکه شناسایی شوند.

دیلی بیست در نهایت نقش رسانه های سنتی را نیز کم ندانست و رسانه جدید را به عنوان رسانه ای معتبر و مسئول، جایگزین رسانه های گذشته ندانست بلکه کامل کننده رسانه های سنتی برای رسیدن به نتیجه ارزیابی کرد./انتهای پیام/

یک سایت تحلیلی آمریکایی با اشاره به نقش رسانه های جدید از جمله «فیس بوک»، «یوتیوب» و «وبلاگ» در تهییج افکار عمومی به نفع اصلاح طلبان غربگرای ایران، نوشت: تهییج افکار عمومی توسط «متن های نوشتاری» و رسانه های مدرن، استراتژی هیجانی دولت اوباما برای مهار نظام اسلامی ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد