ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

کاندیدای سبزپوش و پروژه «ترور انتخابات»

چه کسانی انتخابات را به کام ملت تلخ کردند؟(3)

کاندیدای سبزپوش و پروژه «ترور انتخابات»

میرحسین موسوی در آخرین ساعات روز رای گیری و پیش از آنکه کوچکترین آماری از سوی مراجع رسمی اعلام شود، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برنده اصلی انتخابات با آرای بالا اینجانب هستم. مردم به بنده رای دادند و ما بر اساس نتایجی که از استانها و روستاها داشتیم این نتیجه را قطعی می دانیم.

چه کسانی انتخابات را به کام ملت تلخ کردند؟(3)

کاندیدای سبزپوش و پروژه «ترور انتخابات»

 مقدمه - میرحسین موسوی پس از 20 سال کناره گیری از عرضه سیاسی کشور، با اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم، با هدف ایجاد یک جریان و جنبش اجتماعی وارد عرصه سیاسی شد.

میرحسین در دانشگاه اهواز؛ روزنامه اعتماد 27/1/88: بنابراین باید انتخابات آزاد، منصفانه و رقابتی یکی از مهم ترین شعارهای ملت ما باشد. هر نوع گرایش برای صوری کردن انتخابات به ضرر منافع ملی است.

بیانیه موسوی خطاب به مردم ـ سایت فردا نیوز 21/3/88 : اینجانب ضمن اعتراض به این شیوه برخورد تبعیض آمیز و ناجوانمردانه، همه این اقدامات را ناشی از یقین نامزد حاکم و اتباعش به شکست در یک انتخابات سالم و عادلانه می دانم و اطمینان دارم مردم، با حضور سبز خود در پای صندوق های رای قاطعانه و در کمال آرامش پاسخ همه این ناروایی ها را خواهند داد.

بخشی از نامه  میرحسین موسوی به مقام معظم رهبری ـ روزنامه اعتماد 23/3/88 : 

* بعضی از اعضای شورای نگهبان در مرکز و تعدادی از ناظرین در استان ها با جانبداری علنی از رئیس کنونی دولت، شئون بی طرفی را رعایت نمی کنند.
   
* وزارت کشور و فرمانداران در پذیرش فهرست نمایندگان اینجانب در هیئت های اجرایی، محل استقرار دستگاه های شمارشگر و شعب اخذ رای تعلل می کنند و قانون مصوب 30/5/1379به صورت آشکار نقض می شود؛ آخرین اقدام غیرقانونی آنان جا به جایی نمایندگان معرفی شده از طرف ستاد اینجانب در شعب است که به هم ریختگی عجیبی ایجاد خواهد کرد.
   
* شواهدی از مداخله تعدادی از فرماندهان و مسئولان سپاه و بسیج در انتخابات واصل شده است و به نظر می رسد این عمل در صورت صحت خبر علاوه بر نقض قوانین، شکاف بین فرماندهان و مسئولان رسمی و بدنه سالم و صادق نیروهای بسیج و سپاه را دامن می زند.
   
*
بهره گیری رئیس دولت از امکانات دولتی در تبلیغات و مسافرت های تبلیغاتی مقامات رسمی و وزرا با استفاده از امکانات دولتی و نقض ماده 68 قانون که به وفور خبرهای آن را در رسانه ها می توان ملاحظه کرد از آن جمله است. اینها بخشی از اقدامات است که نتیجه ای جز سرخوردگی مردم که با شوری وصف ناپذیر در صحنه تحکیم استوانه های نظام جمهوری اسلامی وارد شده اند، نخواهد داشت.

موسوی در حوزه اخذ رای؛ روزنامه اعتماد ملی 23/3/88 : من به همه مردم قول داده ام که از رای آنها صیانت کنم. همه ما تا انتهای رای گیری بیداریم. از همه مسئولان اجرایی هم می خواهم این امانت سنگین را حفظ کنند.

 بخشی از بیانیه مهم موسوی قبل از پایان رای گیری ـ  تابناک 23/3/88 :
* با توجه به اطلاعات بنده در سطح کشور برنده قطعی این انتخابات بنده هستم.

* برنده اصلی انتخابات با آرای بالا اینجانب هستم. مردم به بنده رای دادند و ما بر اساس نتایجی که از استان ها و روستاها داشتیم این نتیجه را قطعی می دانیم.

* ما در سطح کشور با اخراج وسیع ناظران خود مواجه بودیم؛ همچنین با نداشتن تعرفه ها در شعب اخذ رای با وجود چاپ تعرفه های زیاد از جمله تبریز، اصفهان و شیراز و اینکه برخی ها علاقه داشتند و اصرار داشتند که از مردم رای گیری نشود.

* در دفعات قبل وزارت کشور ساعت ها انتخابات را تمدید می کرد و ما شاهد بودیم با وجود اینکه صدا و سیما مرتب دم از حماسه می زد، ولی آنچه که انجام شد در جهت دلسرد کردن مردم و بی اعتنایی به اقبال گسترده مردم بود.

اولین بیانیه موسوی پس از انتخابات ـ  سایت قلم 23/3/88 : نتایجی که برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد بهت آور است مردمی که در صف های طولانی اخذ رای شاهد ترکیب آرا بودند و خود می دانند که به چه کسی رای داده اند با حیرت تمام به شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نگاه می کنند.

اینجانب ضمن اعتراض شدید به روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان روز انتخابات هشدار می دهم که تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد. نتیجه آنچه که از عملکرد متصدیان بی امانت دیده ایم و می بینیم جز تزلزل ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت دروغ و استبداد نیست. اینجانب طبق وظیفه شرعی و ملی خویش به افشای رازهای پشت سر این روند پرمخاطره خواهم پرداخت.

به مسئولان توصیه می کنم پیش از آن که دیر شود این روند را فورا متوقف کنند و همگی به خط قانون و امانتداری از آرای ملت بازگردند و بدانند که خروج از عدالت مشروعیت زدایی است.

بیانیه دوم موسوی پس از انتخابات ـ سایت قلم 24/3/88 : از سراسر کشور اخبار بسیاری در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات اخیر به اینجانب می‌رسد. اطمینان دارم که این واکنش‌ها نه به خاطر شخص من، بلکه از سر نگرانی نسبت به روش جدیدی از زندگی سیاسی است که دارد بر کشور ما تحمیل می‌شود. اقداماتی که در طی این چند روز شاهد آن بوده‌ایم تاکنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است.

...اینجانب امروز طی نامه‌ای تقاضای خود را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شورای نگهبان ارائه کردم و این کار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم از دولت می‌دانم.

بخشی از بیانیه شماره 4 موسوی ـ سایت خبری تحلیلی فرارو 27/3/88:
همانگونه که مردم فهیم تهران در تجمع روز دوشنبه به روشنی نشان دادند ما در پی اعتراض آرام به روند ناسالم برگزاری انتخابات و تحقق هدف ابطال انتخابات و تجدید آن براساس راهکارهایی هستیم که عدم تکرار تقلب های فضاحت بار انتخابات پیشین را تضمین کند.

بخشی از بیانیه شماره 5 موسوی ـ سایت قلم 30/3/88: همگی ما در راه این تجدید حیات ملی و تحقق آرمان‌هایی که در دل و جان پیر و جوان ما ریشه دارند با دروغ و تقلب روبرو شدیم و آن چیزی که از عواقب قانون‌گریزی پیش‌بینی کرده بودیم به صریح‌ترین شکل ممکن و در نزدیک‌ترین زمان تحقق یافت. ..

...اگر حجم عظیم تقلب و جابه‌جایی آرا، که آتش به خرمن اعتماد مردم زده است، خود دلیل و شاهد فقدان تقلب معرفی شود، جمهوریت نظام به مسلخ کشیده خواهد شد و عملا ایده ناسازگاری اسلام و جمهوریت به اثبات می‌رسد.

بخشی از نامه میرحسین موسوی به شورای نگهبان ـ  سایت قلم نیوز  30/3/88 : اینجانب به اقدامات خود جهت روشن شدن حقایق و احقاق حق مردم شریف ایران در چارچوب قانون اساسی و قوانین جاری ادامه خواهم داد و اینک بخشی از تخلفاتی که در جریان برگزاری انتخابات دهم ریاست‌جمهوری صورت گرفت به شرح ذیل توضیح خواهم داد.

1- پلمب صندوق‌ها قبل از رای‌گیری: از آنجایی که سلامت و صحت آرای ریخته شده در یک صندوق موکول به این است که این آرا دقیقا همان آرایی باشد که توسط رای دهندگان به صندوق واریز شده است، لازم است پیش از رای‌گیری صندوق‌ها بررسی کامل شده و از خالی بودن صندوق و نبودن آرای مشبوه اطمینان حاصل شود.

2- حضور ناظران کاندیداها: برای تعداد زیادی اساسا کارت معرفی ناظر کاندیداها صادر نشده است.

کارت های صادره در موارد زیادی به صورتی صادر شده که امکان استفاده از آن وجود نداشته و ناظر نمی‌توانسته با ارائه آن عملا بر سر صندوق‌ها حاضر شود.

کارت‌های ناظران معرفی ‌شده از طرف کاندیداها با سلیقه مسئولان فرمانداری‌ها و برای صندوق‌هایی غیر از صندوق معرفی شده از طرف کاندیداها صادر شده بود که عملا امکان حضور ناظران به دلایل مختلف از جمله بعد فاصله، عدم شناسایی قبلی محل صندوق، عدم اطلاع ناظر از وضعیت محل و حتی عدم شناسایی مسئولان صندوق‌ها ممکن نبوده است.

در موارد زیادی شماره صندوق‌هایی که ناظر برای آن معرفی شده بوده با شماره صندوقی که در محل بوده مطابقت نداشته و ناظر معرفی شده توسط مسئولان صندوق پذیرفته نشده و امکان حضور و نظارت ممکن نبوده است.

در موارد متعدد کارت‌های ناظران معرفی‌شده از طرف یک کاندیدا برای کاندیداهای دیگر ارسال شده و به علت ضیق وقت امکان رفع این اشتباه و جابه‌جایی وجود نداشته است.

در سراسر کشور هزاران نفر از نمایندگان اینجانب و سایر کاندیداها از شعب رای‌گیری اخراج و به سایرین هم اجازه نداده‌اند وظایف نظارتی خود را طبق آنچه در قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه آمده است، عمل کنند.

3 - داستان صندوق‌های سیار: در نقاطی این صندوق‌ها به کار گرفته شده که صندوق‌های ثابت در چند ده متری آن مستقر بوده و هیچ نیازی به استفاده از این صندوق‌های سیار نبوده است. 

4 - تعرفه‌ها: با وجود اینکه تعداد تعرفه‌هایی که در هر دوره چاپ و منتشر می‌شود، براساس تعداد افراد واجد شرایط رای دادن است که مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال تعیین می‌کند و معمولا برای جلوگیری از کمبود تعرفه در زمان رای گیری درصدی معقول تعرفه اضافه می شود، در این دوره با وجود اینکه مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال جمعیت افراد واجد شرایط رای دادن را حدود 45 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرده بودند، تعداد 59 میلیون و 600 هزار برگه تعرفه رای با شماره سریال چاپ شد.

5 - محدود کردن زمان رای گیری: با وجود اقبال عمومی مردم به رای دادن در این دوره که مورد تایید خاص و عام است و آمار تعداد شرکت کنندگان هم موید آن است،‌ معلوم نیست به چه دلیل برخلاف رویه معمول و با وجود کمبود تعرفه در بعضی از مناطق که خود موجب عدم امکان رای دادن مردم در زمان مناسب بود، مسئولان برگزاری انتخابات در متوقف کردن زمان رای گیری چنان تعجیلی داشتند؟!!

6- انتقال صندوق‌ها به فرمانداری: در مرحله شمارش آرا و تنظیم صورت جلسات و فرم های مربوط و انتقال صندوق‌ها از شعب اخذ رای به فرمانداری‌ها هیچ نظارتی از سوی نمایندگان ناظر کاندیداها جهت اطمینان از تطبیق محتوای صندوق ها با صورتجلسات تنظیمی مربوطه وجود نداشته است.

صرف‌نظر از تخلفات صورت گرفته در مراحل رای گیری اساسا میزان آرای اعلامی در ستاد تجمیع آرا هیچ گونه سنخیت با آرای پیش بینی شده توسط آن بخش از ناظران که در صندوق ها حضور داشته اند و خیل عظیم مردمی که این بار در شهرها و روستاها به دلیل حضور کاندیداهای جدید حاضر شده بودند و نیز سابقه رای گیری قبلی و میزان رای کاندیدای پیروز در گذشته مطابقت نداشته و اساسا آنچه در ستاد انتخابات و اتاق تجمیع آرا صورت می گرفت و از صداوسیما پخش می شد، واقعی نبوده است.

7- شیوه آرایش سبد آرا: مسئله‌ای که در این انتخابات قابل تامل بوده و صحت انتخابات را در کنار بسیاری عوامل دیگر مورد تایید قرار داده است مسئله نسبت تقریبا ثابت آرا میان کاندیداها در تمام مناطق کشور بوده است. به این معنا که نمودار آرای کاندیداها از ابتدای شمارش آرا و اعلام نتایج سراسر کشور به صورت خطی و تقریبا بدون نوسان در جهتی صورت پذیرفته که نهایتا به نتیجه‌ای که اعلام شد، منتهی شود.

بخشی از تخلفات پیش از رای گیری: بر این تخلفات جدی که فقط بخشی از آن منعکس شد و تنها یک مورد آن برای ابطال انتخابات کافی است این را نیز باید افزود که انتخابات از آغاز با شرایط نابرابر و با سوءاستفاده از امکانات دولتی و عمومی به صورت گسترده و اساسی صورت گرفته که از آن می‌توان به موارد زیر به اختصار اشاره کرد:

1- استفاده از رسانه ملی چه پیش از شروع تبلیغات رسمی و چه بعد از آن به نفع یک کاندیدای خاص که در این مورد حضور و اقدام جمعی از کارشناسان برجسته و مستقل در یک هیئت حقیقت یاب این تبلیغات را بررسی کرده و مشخص می کند که چه اندازه از این رسانه دولتی به طور غیرعادلانه برای پیروزی یک نفر استفاده شده است؟!

2- در همین بخش استفاده از امکانات دولتی می توان به بکارگیری رسانه های دولتی از جمله روزنامه ایران، کیهان، جوان و غیره و نیز سایر رسانه‌ها که از کمک‌ها و امکانات دولتی استفاده می کنند، اشاره کرد.

3- استفاده از هواپیما و وسایل نقلیه دیگر دولتی در سفرهای تبلیغاتی در دوره تبلیغات رسمی انتخابات و قبل از آن برای همین منظور.

4- بسیج نیروهای ادارات و آموزش و پرورش گاهی با حکم ماموریت و برخورداری از فوق‌العاده ماموریت برای شرکت در مراسم استقبال از کاندیدای خاص.

5- افتتاح پروژه‌های عمرانی در دوره مشخص شده برای فعالیت انتخابات و استفاده از این اقدام جهت تبلیغ خود.

6- افتتاح پروژه‌های ناتمام به عنوان پروژه‌های تمام شده مثل پروژه راه آهن شیراز- اصفهان یا کرمان - زاهدان.

7- پرداخت حقوق معوقه کارکنان دولت و فرهنگیان و افزایش حقوق بازنشستگان و توزیع سهام عدالت در ماه‌های آخر منتهی به انتخابات.

8- سخنرانی‌های تبیلغاتی وزرا در دوره تبلیغات انتخاباتی به نفع کاندیدای خاص از جمله سخنرانی وزیر راه، معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری با تکیه بر سمت آنها.

9- قطع خدمات مخابراتی از جمله قطع سرویس پیامک‌ها در روزهای رای گیری که مهم ترین وسیله ارتباط ناظران معرفی شده با ستادها بوده است.

بخشی از بیانیه شماره 8 موسوی ـ سایت قلم 4/4/ 1388: طی روزهای اخیر صدا و سیما، خبرگزاری های دولتی، برخی روزنامه های دولتی و سایت های اینترنتی وابسته به دولت و روزنامه کیهان، بخش عمده ای از فضای خود را به وارونه جلوه دادن آنچه قبل، حین و پس از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران رخ داد، اختصاص داده اند. آنها با استفاده از امکاناتی که متعلق به شماست، نه تنها به پنهان ساختن تخلفات و حوادث دلخراشی که در ایام اخیر اتفاق افتاد می پردازند، بلکه مسئولان مستقیم و غیرمستقیم آن را کسی معرفی می کنند که تنها شما را در مسیر احقاق حقی که داشته اید، همراهی کرده است.

بخشی از بیانیه شماره 9موسوی - سایت قلم10/4/88: همان‌گونه که انتظار می‌رفت شورای نگهبان، پس از نمایش‌هایی که توجه هیچ‌کس را جلب نکرد، و با چشم بستن بر روی انبوه تقلب‌ها و تخلف‌های صورت گرفته، سرانجام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد.


...گرو‌هی از نخبگان بر آنند که گرد هم آیند و با تشکیل جمعیتی قانونی، صیانت از حقوق و آرای پایمال شده مردم در انتخابات گذشته را از طریق انتشار مدارک و اسناد تقلب‌ها و تخلف‌های انجام گرفته و نیز رجوع به محاکم قضایی پیگیری کنند و نتایج آن را مستمرا به اطلاع عموم مردم برسانند. اینجانب نیز به این جمع می‌پیوندم.

موسوی ـ روزنامه اعتماد ملی 17/4/88: در این انتخابات اتفاق بزرگ و عمیقی افتاد که کم شدن اعتراضات یا ساکت شدن آن، اصل قضیه را از بین نمی برد و من فکر می کنم که این حرکت ادامه پیدا خواهد کرد. در این انتخابات، مشکلات معلوم شد و خدا را شکر می کنم که این مشکلات خیلی زود خود را نشان داد.
   
موسوی در جمع خانواده‌های بازداشت‌شدگان وقایع اخیر ـ سایت قلم دوشنبه  29/4/88 : دولتی که در یک فضای بی‌اعتمادی با هر ترفندی روی کار بیاید دولت ضعیفی خواهد بود و چنین دولتی است که امتیازات را به بیگانگان خواهد داد؛ چرا که پشتوانه مردمی ندارد. برگرداندن اعتماد مردم برای ما ضرورت فراوان دارد؛ چرا که در غیر این صورت اثرات بدی متوجه کشور خواهد شد.


موسوی در جمع خانوده های بازداشت شدگان ـ اعتماد 30/4/88 : چه کسی باور دارد چند آدم حقیر و وابسته بتوانند حرکت های میلیونی مردم را ساکت کنند؟ آیا این توهین به شعور مردم و آرای آنها نیست؟ این یک توهین است و آثار زشت خود را در پی خواهد داشت.

موسوی ـ روزنامه اعتماد 1/5/88 : اگر از همه بازداشت شدگان هم اعتراف بگیرند باز هم افکار عمومی اینها را قبول نمی کند؛ چرا که مردم در وقایع اخیر حضور داشته اند و دیده اند ابعاد این مسئله چقدر بوده است. شعارها و رفتارهای مردم نشان می دهد اگر برخی افراد بخواهند ترفندهایی برای اتصال جنبش سبز مردم به بیگانگان به کار ببندند، بیهوده خواهد بود.

...قدرت همیشه میل به مطلق شدن دارد و تنها تحرکات مردمی می تواند این میل را مهار بزند. برای همین حضور مردم در شکل گیری گفتمان مورد نیاز در صدر نیازها قرار دارد./انتهای پیام/

نام میرحسین موسوی، نخست وزیر سال های دفاع مقدس، برای مردم ایران چهره مات و مشجر فردی را ترسیم می کرد که در سال های نه چندان دور مسند به تاریخ پیوسته نخست وزیری را بر عهده داشت.

میرحسین موسوی با شعار خط امام و احیای ارزش های انقلاب اسلامی وارد میدان شد، اما دیری نگذشت که گرداگرد وی را جمعی از بریدگان و نادمان از راه امام پر کردند و موجبات سوءاستفاده از مهندس اصلاحات را فراهم آوردند. موسوی که ناغافل خود را در بطن پروژه  انقلاب مخملین قرار داده بود، مجبور بود طبق متد و دستورالعملی که طراحان براندازی نرم برای وی طراحی کرده بودند عمل کند.

سناریونویسان براندازی نرم آنچنان ماهرانه فضای روانی و تبلیغاتی پیرامون مهندس را طراحی و صحنه آرایی کردند که تمام جهان در نظر و نگاه کاندیدای سبزپوش، سبز بود. آری! اکنون دیگر شخصیت اصلی داستان، آماده و محیای کلید زدن پروژه خروش علیه حاکمیت با استفاده از موج سبز بود. رهبران فکری این جریان معتقد بودند برد و باخت در انتخابات هیچ تاثیری بر روند عملیاتی شدن پروژه نخواهد داشت و قطعا پس از انتخابات باید وارد فاز شورش شد.

مروری بر اظهار نظرها و مواضع بعضا متناقض جناب مهندس موسوی در قبل و بعد از انتخابات، شاهد خوبیست بر این ادعا که پروژه «ترور انتخابات» و ایجاد تردید، از ماه ها قبل از برگزاری انتخابات توسط طراحان انقلاب مخملی و با نقش آفرینی کاندیدای سبزپوش کلید خورده بود:

میرحسین موسوی در آخرین ساعات روز رای گیری و پیش از آنکه کوچکترین آماری از سوی مراجع رسمی اعلام شود، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برنده اصلی انتخابات با آرای بالا اینجانب هستم. مردم به بنده رای دادند و ما بر اساس نتایجی که از استانها و روستاها داشتیم این نتیجه را قطعی می دانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد