ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

شیخ اصلاحات؛ از «توهم» تا «تردید»

چه کسانی انتخابات را به کام ملت تلخ کردند؟(2)

شیخ اصلاحات؛ از «توهم» تا «تردید»

مهدی کروبی در حین تبلیغات انتخاباتی اش گفت: با حضور گسترده مردم اگر جمعی بخواهند خودسری و «تقلب» کنند، نمی‌توانند و صحنه برایشان تنگ می‌شود، اگر هم تقلبی شود سرنوشت‌ساز نخواهد بود...

چه کسانی انتخابات را به کام ملت تلخ کردند؟(2)

شیخ اصلاحات؛ از «توهم» تا «تردید»

مقدمه: «شیخ اصلاحات» که در این انتخابات با «دست خود» و با همکاری «مشاوران ارشدش»، همه آراء خود را به رقیبانش تقدیم کرده بود، همچنان که پیش بینی می شد، پس از ناکامی و شکست سنگین، بازی را به هم ریخته و همچون «رفیق شبه رقیبش»، مهندس موسوی، ناجوانمردانه صحنه باشکوه میدان داری ملت را در انتخابات خدشه دار کرد، با این تفاوت که موسوی به پشتوانه 13 میلیون رایش اعتراض می کرد و شیخ به پشتوانه بدنه اجتماعی خیالی که به واسطه حضور حلقه دگراندیشان و چهره های منفور مردم پیرامون وی، امر بر ایشان مشتبه شده بود.

در اینجا به برخی اظهارنظرها و مواضع «جناب شیخ» که خواسته یا ناخواسته «بذر تردید» را در اذهان بخشی از رای دهندگان ایجاد کرد ذکر می کنیم، باشد تا مردم عزیز و ملت رشید ایران کمی بیشتر با چهره هایی که بر سیمای پاک عرصه حضور آنها پنجه کشیدند، آشنا شوند:

مهدی کروبی - روزنامه اعتماد ملی 12/11/87 : به هر حال هرکس گرایشی دارد و ممکن است این افراد(مسئولین برگزارکننده انتخابات) هم کسانی را قبول داشته باشند و کسانی را نه اما باید به آنها توصیه کرد که کمال بی طرفی را رعایت کنند و امانتدار رای مردم باشند.

مهدی کروبی - روزنامه اعتماد19/11/87 : تفکری در پی مایوس کردن و قهر مردم با انتخابات است. آنهایی که بی مهری دیده اند، رنج کشیده اند و ردصلاحیت شده اند نباید مایوس و بی تفاوت باشند زیرا بی تفاوتی هیچ مشکلی را حل نمی کند، ولی آنچه باعث می شود بتوانیم بر موانع غلبه و مشکلات را حل کنیم حضور در انتخابات است .

کروبی ـ روزنامه اعتماد 21/11/87 : در کشور ما انتخابات هم به صورت مکرر و مرتب برگزار می شود و طبیعی است دخالت هایی در آنها صورت می گیرد. یکی از افرادی که بسیار فریاد کرده، نامه نوشته و معترض است، من بودم و تعداد نامه هایی که درباره انتخاب ها و اعتراضات نگاشته ام، به قدری زیاد است که در حد یک کتاب شده است. برای اینکه شائبه دخالت در انتخابات پیش آمد، مکاتبه کردم و آنها هم پاسخ دادند که منظورمان انتخابات نیست.

کروبی ـ روزنامه اعتماد 5/12/87: قانون اساسی ما ظرفیت بالایی دارد و تا روزی که مبنا بر رای گیری است باید از این حق در تعیین سرنوشت استفاده کرد. فراموش نکنید که حضور حداکثری، حضور و تاثیر نیروهای خودسر در بالای صندوق های رای را خنثی می کند.

کروبی-  کیهان 12/12/87 : عدم مشارکت در انتخابات هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. تنها حضور مردم است که می تواند مشکلات را حل کند و ما همه تلاش های خود را انجام خواهیم داد که نیروهای خودسر نتوانند نقشی تاثیرگذار بر سرنوشت انتخابات داشته باشند. نیروهای خودسر و متخلفین از شرکت کم رنگ مردم در انتخابات خرسند خواهند شد و می توانند به اعمال خود بپردازند. ان شاءالله روزی نرسد که مردم نسبت به نتیجه آرای خود ناامید باشند و انتخابات بی خاصیت شود.

کروبی -روزنامه اعتماد به  نقل از ایسنا 20 /12/87 : مهم نیست به چه کسی رای می دهید مهم آن است که از حق انتخاب خود نگذرید...مبادا از صندوق های رای فاصله بگیرید.  ...اجازه نخواهم داد دستگاهی در روند اجرایی دخالت کند.

کروبی ـ کیهان 18/1/88 : ما آبروی مان را گذاشته و وارد عرصه انتخابات شده ایم و اجازه نخواهیم داد هر کسی هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد و در برابر هرگونه دخالتی از هر حوزه ای که باشد برخورد می کنیم و شما نیز باید در زمینه صیانت از آرا تمام تلاش خود را به کار بندید و باید مراقب باشیم که مجریان و ناظران در انتخابات بی طرفی خود را در انتخابات حفظ و رعایت کنند.

مهدی کروبی ـ روزنامه اعتماد به نقل از ایلنا 24/1/88 : هم اکنون در کشور اندیشه یی وجود دارد که رای مردم را میزان نمی داند و درصدد کمرنگ کردن نقش انتخابات است که تنها راه مقابله با آن حضور پررنگ مردم در انتخابات است. از مجریان و ناظران انتخاباتی انتظار داریم انتخاباتی آزاد، سالم و رقابتی برگزار شود و در این فضای انتخاباتی مراقبت های کاملاً جدی را به عمل آورند.

کروبی ـ روزنامه اعتماد ملی 27/1/88 : اگر در انتخابات ریاست جمهوری درصد پایینی از مردم شرکت کنند بالاخره یک نفر رئیس جمهور خواهد شد و سرنوشت کشور را در دست خواهد گرفت .اگر به میزان زیاد در انتخابات شرکت کنیم عرصه برای تقلب در شمارش آرا نیز بسیار پایین می آید ولی اگر به پای صندوق های رای نیاییم دست متخلفین باز خواهد شد.

مهدی کروبی ـ  روزنامه اعتماد 29/1/88 : باید تلاش کنیم تا فردی که می خواهیم انتخاب شود و با حضور گسترده از دخالت نیروهای غیبی در انتخابات جلوگیری کنیم.

 کروبی ـ  روزنامه اعتماد 30/1/88 : نسبت به این تخلفات انتخاباتی تذکر می دهم و در صورت لزوم با نگارش نامه اعتراض می کنم، ولی واقعیت این است که اکنون همه امکانات در اختیار این جریان (دولت نهم) است و ما چیزی در اختیار نداریم .

کروبی ـ روزنامه اعتماد 10/2/88 : ما نخواسته ایم کاری خلاف قانون انجام دهیم. برخی حرف هایی می زنند که ایجاد شک می کند. اگر هم بخواهند نمایندگان ما را پای صندوق ها راه ندهند یا برای آنها کارت صادر نکنند، این طور نیست که دست روی دست بگذاریم، بلکه آنها را بمباران خبری می کنیم.

کروبی ـ روزنامه اعتماد 10/2/88 : این افراد هم ناظر هستند و دخالت نمی کنند، اما باید مطلع باشند در آنجا چه فعل و انفعالاتی صورت می گیرد که اگر خدای ناکرده کسی خواست دخل و تصرفی کند، جلوی آن را بگیرند.

کروبی ـ روزنامه اعتماد 10/2/88 : ما این حرف ها را که می زنیم، می گویند اینها می خواهند بیگانگان را دخالت دهند. نخیر، دخالت بیگانه آن چیزی است که نمی گذارند نمایندگان ما پای صندوق ها بروند و بدانیم چقدر به ما رای داده اند. مگر کسانی که پای صندوق ها هستند پسران بلافصل پیامبرند؟ ما به مقامات عالی، شورای نگهبان و نظارت استان ها چیزی نگفته ایم، بلکه نظارت ما در رده های پایین و اولین رده انتخابات است .

کروبی ـ کیهان 21/2/88 : من به بسیج و سپاه علاقه داشته و درصدد تقویت این نهاد هستم، اما اگر زمانی متوجه شوم عده ای می خواهند از نام بسیج سوءاستفاده کرده و به نفع کاندیدایی استفاده کنند، سکوت نخواهم کرد.

کروبی ـ روزنامه اعتماد 21/2/88 : اگر کسی بخواهد بسیج را ابزار انتخابات کند، سکوت نخواهیم کرد .

کروبی ـ روزنامه اعتماد 21/2/88 : هر اراده یی در برابر اراده مردم ناچیز است و نابود می شود و این تنها مردم هستند که می توانند سرنوشت خود را تغییر دهند .

کروبی ـ روزنامه اعتماد 21/2/88 : ضمن احترام به جایگاه آن دو(شورای نگهبان و ستاد کل نیروهای مسلح)، زمانی که متوجه شدم شائبه یی ناصواب در خصوص سلامت انتخابات ایجاد می شود، به آنها مساله را یادآور شدم .

کروبی ـ روزنامه اعتماد 21/2/88 : نباید اجازه بدهیم در اذهان مردم این گونه متصور شود که یک جریان ارتجاعی می خواهد ما را از صحنه حذف کند و ما باید متوجه باشیم و در انتخابات حضوری گسترده داشته باشیم.

کروبی- روزنامه اعتماد 22/2/88: این سه ارگان (ارتش، سپاه و بسیج) برای من عزیز هستند، اما اجازه دهند انتخاباتی آزاد برگزار کنیم.

کروبی- روزنامه اعتماد 22/2/88: دخالتی که شورای نگهبان در اجرای انتخابات می کند، جمهوریت نظام را به خطر انداخته است و امروز مردم هستند که باید با رای خود نشان دهند با این شیوه ها مخالفند.

کروبی ـ روزنامه اعتماد ملی  22/2/88: اکنون هم در کشور انتخابات داریم و در منطقه از نظر آزادی انتخابات در سلامت هستیم. اما اشکالاتی هم به وجود آمده است و رای شما امروز نشان می دهد که رد صلاحیت ططری و حشمتیان اشتباه بوده است. شما نمی توانید صلاحیت افراد را احراز کنید، چرا دیگران را از حق انتخاب شدن محروم می کنید.

کروبی ـ خبر گزاری فارس 23/2/88: صیانت از آرا هم می‌گوییم یعنی می‌خواهیم نماینده در شعب اخذ رأی بگذاریم تا شاهد باشند و صورتجلسه را ببینند که هر داوطلب چقدر رأی آورده است.

کروبی ـ خبر گزاری فارس 23/2/88: تاکنون چند نفر از چهره‌ها می‌‌خواستند حرفی بزنند که خلاف آرمان‌های امام باشد لذا من نامه نوشته و تذکر دادم به سرلشکر فیروز‌آبادی نامه نوشتم یکی از اعضای شورای نگهبان در بوشهر مطالبی گفته بود که گویای حمایت از عزیزی بود و من نامه نوشتم و تذکر دادم بحثی را هم آقای شریعتمداری انجام داد که من احساس کردم مسئله اصلی در آن انتخابات است لذا جواب دادم. آقای جعفری هم بحثی کردند جواب دادیم.

کروبی ـ خبر گزاری فارس 23/2/88: برنامه‌ریزی داریم تا از حق خود یعنی داشتن جمعیتی انبوه در کنار صندوق‌های اخذ رأی استفاده کنیم. بنابراین با حدود 46 هزار صندوق نیاز به این حدود نیرو داریم و صیانت از آرا هم که می‌‌گویم می‌خواهیم نماینده آنجا بگذاریم تا شاهد باشند و صورت جلسه‌ها را دیده که هر داوطلب چقدر رأی آورده است.

کروبی ـ خبر گزاری فارس 23/2/88: با حضور گسترده مردم اگر جمعی بخواهند خودسری و تقلب کنند نمی‌توانند و صحنه برایشان تنگ می‌شود اگر هم تقلبی شود سرنوشت‌ساز نخواهد بود.

مهدی کروبی ـ کیهان 12/3/88 : امروز جمهوریت، اسلامیت، و ایرانیت در معرض تهدید است و ما باید با حضور در انتخابات از آن محافظت کنیم .میزان رای ملت است و جمهوریت باید در اختیار مردم باشد و مردم باید تعیین کنند و انتخابات با دقت انجام می شود.

بخشهایی از نامه کروبی به وزیر اطلاعات ، فرمانده ناجا و فرمانده نیروی مقاومت بسیج ـ اعتماد ملی 23/3/88: در این میان نقش نهادهای امنیتی نظام در برقراری امنیت انتخابات مبهم و سرنوشت ساز است. هر سه نهاد تحت اشراف شما در معرض اتهاماتی قرار دارند که اگر از آنها پرهیز کنید به امید خداوند متعال انتخاباتی آزاد خواهیم داشت یا حداقل این نهادها از اتهام دخالت در انتخابات تبرئه می شوند.

بخشهایی از نامه کروبی به وزیر اطلاعات ، فرمانده ناجا و فرمانده نیروی مقاومت بسیج ـ اعتماد ملی 23/3/88:  مشی درست در انتخابات روز جمعه تاسی به روش رهبری است که بی طرفی کامل حکومت را ایجاب می کند. اما متاسفانه اخبار نگران کننده ای از احتمال دخالت های سازمان یافته یا نظارت های مداخله جویانه در انتخابات به گوش می رسد که اینجانب را به شدت نگران می کند.

بخشهایی از نامه کروبی به وزیر اطلاعات ، فرمانده ناجا و فرمانده نیروی مقاومت بسیج ـ اعتماد ملی 23/3/88: نظرسازی های نادرست از سوی نهادها و رسانه های دولتی آتش تهیه این دخالت ها را فراهم کرده اند. آنها با انتشار اخبار جعلی از قبیل آرای اندک برخی نامزدها یا شایعه کناره گیری، انصراف و حتی سکته آنان قصد می کنند حامیان نامزدها را دلسرد کنند.

بخشهایی از نامه کروبی به وزیر اطلاعات ، فرمانده ناجا و فرمانده نیروی مقاومت بسیج ـ اعتماد ملی 23/3/88: در عین حال از نوع نظارت بر صندوق ها و صیانت از آرا هم نگرانی عمیقی وجود دارد. در واقع اخبار فعلی به گونه ای طراحی شده اند که نتایج آرا با هر تغییر و تحولی برای مردم غیرعادی و غیرمنتظره نباشد.

بخشهایی از نامه کروبی به وزیر اطلاعات ، فرمانده ناجا و فرمانده نیروی مقاومت بسیج ـ اعتماد ملی 23/3/88:  همچنین متاسفانه برخی نامزدها هم با مباح اعلام کردن ورود بخش هایی از بسیج در انتخابات پس از اجتهاد فرمانده محترم سپاه پاسداران عملا بر این بدعت مهر تایید گذاشته اند که نگرانی ها را دوچندان می کند .

بخشهایی از نامه کروبی به وزیر اطلاعات ، فرمانده ناجا و فرمانده نیروی مقاومت بسیج ـ اعتماد ملی 23/3/88: اینجانب بار دیگر اعلام می کنم که در شامگاه 22 خرداد 88هرگز اشتباه 4 سال قبل را تکرار نمی کنم و تا صبح بیدار می مانم و ساعت یازده صبح روز شنبه 23 خرداد 88 در کنفرانس خبری نتایج رایزنی ها و بررسی ها را به صورت شفاف به مردم اعلام می کنم و البته نتیجه انتخابات آزاد و سالم و به دور از شایعه و دروغ و دخالت را صریح و روشن خواهم پذیرفت و در غیر این صورت هم صادقانه با نظام و مردم سخن خواهم گفت و ذره ای پرده پوشی نخواهم کرد. نتیجه انتخابات مهم نیست آنچه مهم است روش برگزاری انتخابات است. من با شما اتمام حجت می کنم تا حجتی برای دنیا و آخرت خود داشته باشم.

‌بیانیه اول مهدی کروبی در اعتراض به روند شمارش آرا ـ سحام نیوز 23/3/88: 22 خرداد ماه که از حیث مشارکت کم سابقه شما مردم عزیز می توانست جشنواره بزرگ جمهوریت در نظام امام خمینی (ره) باشد به سوگواری تبدیل شد ،‌ و در سوگواری جز مرثیه چه می توان خواند ،‌ مرثیه ای برای اعتبار و آبروی رای فردی که به عشق و ایمان برای تغییر اوضاع کشور به صحنه آمدند و چنین تخلف در امانت دیدند.‌

بیانیه اول مهدی کروبی در اعتراض به روند شمارش آرا ـ سحام نیوز 23/3/88:  نتایج اعلام شده برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری چنان مضحک و شگفت است که در بیان و بیانیه نمی آید و باید فکر دیگری کرد .

بیانیه اول مهدی کروبی در اعتراض به روند شمارش آرا ـ سحام نیوز 23/3/88:  این شیوه رای گیری و شمارش آرا یادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است که حتی از شمارش رایی که آن مرحوم به خویش داده بود دریغ کردند و تکرار دروغ پردازی های تلویزیونی یادآور آمارهای منتشر شده در مناظره هاست .

بیانیه اول مهدی کروبی در اعتراض به روند شمارش آرا ـ سحام نیوز 23/3/88:  شگفتا که مشارکت ملت به ابزار تحکیم دولت تبدیل شد ،‌ واز دموکراسی به سوء استفاده از مشارکت ملت بسنده شد . بدیهی است که نتایج و نهاد برآمده از چنین شمارش آرایی فاقد مشروعیت است و مورد قبول اینجانب نیست .

بیانیه اول مهدی کروبی در اعتراض به روند شمارش آرا ـ سحام نیوز 23/3/88: من به پیشگاه ملت شکایت می برم و دستان همه رای دهندگان به خصوص دانشجویان ،‌روشنفکران ،‌زنان محرومین و افراد مورد تبعیض اعم از دگر اندیشان ،‌اقلیت های قومی و مذهبی ،‌دراویش ،‌اهل حق را می بوسم و حتما در مقابل این مهندسی و تنظیم ناشیانه رای ملت سکوت نخواهم کرد و به عنوان فردی مستقل در چارچوب فکری و سیاسی خاص خود و بر اساس مواضع و بیانیه هایی که منتشر کرده ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بیانیه های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهم رساند . این تازه اول داستان است .

بخشی از نامه کروبی به هاشمی ـ روزنامه اعتماد ملی  23/3/88 : ضمن تاکید بر دغدغه هایی که شما هم درباره سلامت انتخابات دارید اعلام می کنم این روش دوستان سبب نقض قواعد اخلاقی انتخابات آزاد می شود.

بیانیه دوم مهدی کروبی در اعتراض به نتیجه انتخابات ـ سایت شخصی مهدی کروبی 24 /3 /88 : نتیجه اعلام شده انتخابات برآمده از دو انحراف اساسی در مسیر تاریخ انقلاب است .

اول : انحراف از جمهوریت نظام که نقطه شروع ان برگزاری دومین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال 1369 و رد صلاحیت گسترده یاران امام (ره) پس از رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی بود و این انحراف سبب شد جمهوری مورد نظر امام مخدوش شود و امروزه حتی افرادی که در این انحراف مقصر بودند از آن آسیب می بینند و کار به جایی رسیده که از کلیت جمهوری اسلامی، هر دو رکن جمهوریت واسلامیت با این انتخابات و اعلام نتایج مخدوش ان زیر سوال رفته است .

دوم : انحراف از اصلاحات که با فرصت سوزی و از دست دادن خودخواهانه موقعیت های بی نظیری که ملت ایران در حوادث پس از دوم خرداد 1376 در اختیار ما قرار داده بود شروع شد با سوء مدیریت و اجازه مصادره ان توسط نااهلان و سود جویان منتهی به انتخابات مجلس هفتم و سپس تشکیل دولت نهم که مهم ترین مخالف اصلاحات در سال 1384 و تثبیت او در سال 1388 گردید .

بیانیه دوم مهدی کروبی در اعتراض به نتیجه انتخابات ـ سایت شخصی مهدی کروبی 24 /3 /88 : من بار دیگر اعلام می کنم انتخاباتی که با حضور پرشور ملت ایران برگزار شد نباید وسیله سوء استفاده قرار گیرد و نتایح اعلام شده بر این انتخابات نامشروع و دولت برآمده از آن فاقد وجاهت ملی و صلاحیت اجتماعی است و از اینرو آقای محمود احمدی نژاد را رییس جمهور ایران نمی دانم . اما از ان جایی که به اصل نظام جمهوری اسلامی باور راسخ دارم و این نوع انتخابات را تعریض به میراث و راه امام می دانم و از ان جایی که هنوزم به ظرفیت نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی باور دارم از شورای نگهبان می خواهم با ابطال انتخابات و در راستای خواست به حق ملت واکثریت مردم بار دیگر این انتخابات را تجدید نماید و این بار به حق ، از آرای مردم پاسداری کند .

بخشی نامه کروبی به شورای نگهبان ـ  سایت شخصی مهدی کروبی  25/3/1388: موجب تاسف است که پیش از رسیدگی به شکایت و اظهارنظر رسمی آن شورا درباره صحت انتخابات ، رسانه ملی با معرفی آقای احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور منتخب، حکم نهایی را صادر کرده است و این شائبه را ایجاد کرده که ارایه شکایت مفید فایده نیست ، با این وجود، شکایت حاضر تقدیم می شود، شاید اعضاء محترم آن شورا با تصمیم مناسب خود، این جریان انحرافی را متوقف نمایند.

مهدی کروبی خطاب به مردم ـ سایت شخصی  مهدی کروبی 27 /3/ 1388 : اینجانب از آن‌جایی که انتخابات 22 خرداد را نامشروع می‌دانم و نتایج برامده از آن را قبول ندارم و این فرد را برای ریاست جمهوری اسلامی ایران به رسمیت نمی‌شناسم. از همه مردم تهران دعوت می‌کنم ساعت 11 صبح روز جمعه 29 خرداد 1388 با لباس سیاه به نشانه سوگواری برای شهدای راه جمهوریت نظام اسلامی ایران از میدان 7 تیر تا محل برگزاری نماز جمعه حضور یابند و با حضور آرام و آگاهانه خود اعتراض خویش به انتخابات را اعلام کنند و خواسته‌ی ابطال انتخابات نامشروع 22 خرداد 1388 را به گوش عالی‌ترین مقام کشور برسانند.

مهدی کروبی  در نامه به شورای نگهبان ـ اعتمادملی  2/4/88 : اگر چه تا کنون در خصوص انتخابات، شواهد و قرائن مشهودی ارائه شده است اما پرداختن به نکته اخیرالذکر شما نیز ضرورت دارد. اظهارات امروز شما در خصوص تعداد شهرستان هایی که آرای آنها بیش از 100درصد واجدین حق رای بود موجب تاسف گردید و شاهدی دیگر بر وجود گرایش جانبدارانه از نتایج موجود است. اینکه شما تعداد این حوزه ها را 50 مورد و نه 170 شهرستان دانسته اید و کل آرای آنها را فقط 3میلیون دانسته اید که تاثیری در نتایج انتخابات ندارد، در این خصوص باید متذکر شد که اولاحداکثر مشارکت معمول را اگر 85 یا حتی 90 درصد فرض کنیم، تعداد مناطقی که بیش از حداکثر ممکن رای داده اند بالای 200 منطقه خواهد شد، به علاوه به همین نسبت هم در شهرها و مناطق دیگر رای به صندوق ها ریخته شده و برآوردها از رای دادن افراد نیز حاکی از آن است که امکان نداشته است که بیش از 30 یا 32 میلیون رای در فرصت موجود با تعداد حوزه های تعیین شده از مردم اخذ شود، این خطای اعلان شده از سوی شما، فقط آن بخش از کوه یخ است که روی آب دیده می شود. و جزو کوچکی از مجموعه خلاف های انتخاباتی است.

کروبی ـ اعتماد 16/4/88 : حوادث موجود در مجلس بیانگر این است که اکثر نمایندگان مجلس اعم از اصلاح طالبان و اصولگرایان نیز از ماجراهای پیش آمده بعد از انتخابات ناراضی هستند.  اگر شما سندی از کسانی که این فجایع را انجام دادند دارید آنها را به مردم معرفی کنید. ما معتقدیم گروهی اندیشه های امام (ره) و آرمان های انقلاب اسلامی را فراموش کرده اند و سلیقه یی در نظام بروز یافته است که اکنون با کج اندیشی موجب انحراف در آرمان های انقلاب اسلامی شده است و در تلاش هستیم به مبارزه با این جریان فکری بپردازیم تا اجازه ندهیم اصل نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آرمان و اندیشه های حضرت امام (ره) به انحراف کشیده شود.

مهدی کروبی در حین تبلیغات انتخاباتی اش گفت: با حضور گسترده مردم اگر جمعی بخواهند خودسری و «تقلب» کنند، نمی‌توانند و صحنه برایشان تنگ می‌شود، اگر هم تقلبی شود سرنوشت‌ساز نخواهد بود...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد