ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

پرونده ای که باید دوباره به جریان بیفتد

 

پرونده ای که باید دوباره به جریان بیفتد

شاید برهه کنونی زمان مناسبی برای بازخوانی نقاط مبهم تاریخ و بررسی مجدد آنها باشد؛ ضرورت این مهم وقتی بیشتر رخ می نماید که در ریشه یابی بحران های گذشته و وقایع ماه های اخیر کشور، نقاط مشترک و ....

پرونده ای که باید دوباره به جریان بیفتد

گروه اندیشه - تاریخ 30 ساله انقلاب اسلامی فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است. در میان این وقایع، بحران هایی به چشم می خورد که هر یک از آنها پتانسیل فروپاشی یک نظام منسجم با تمام سازو کار های پیچیده امنیتی را داشته اند، اما برخلاف انتظار دشمنان خارجی و دنباله های داخلی آنها هر بار نظام اسلامی با هضم این وقایع به کمک عقبه اجتماعی و تئوریک خود با موفقیت بر آنها فایق آمده است.

به نظر می رسد بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی، اکنون فرصت آن رسیده است تا با ریشه یابی از این بحران ها این شجره خبیثه را از ریشه خشکاند, شجره ای که روزی دیده بان تیزبین انقلاب -شهید اسد الله لاجوردی- از آن با عنوان "منافقین انقلاب" یاد نموده بود و بارها نیز خطر این جریان را به مسئولین متذکر شده بود.

شاید برهه کنونی زمان مناسبی برای بازخوانی نقاط مبهم تاریخ و بررسی مجدد آنها باشد. ضرورت این مهم وقتی بیشتر رخ می نماید که در ریشه یابی بحران های گذشته انقلاب اسلامی و وقایع ماه های اخیر کشور، نقاط مشترک و جریان های ثابتی دیده می شود جریاناتی که رهبر معظم انقلاب از آنها با عنوان "فتنه عمیق" یاد می نمایند و همواره در محوریت آنها چهر های ثابتی دیده می شوند.

اکنون که برخی از این چهره ها به علت وقایع اخیر کشور در زندان به سر می برند بهترین فرصت و شاید آخرین فرصت برای انقلاب باشد که به این پرونده های مسکوت مانده رسیدگی شود؛ از جمله آنها و مهمترین آنها انفجار دفتر نخست وزیری در سال 60 است که بدلیل حساسیت شرایط زمانی و اینکه در آن مقطع زمانی برخی از متهمین اصلی پرونده در مناصب کلان حکومتی حضور داشتند به دستور امام و بطور موقت مسکوت ماند و اکنون که همان اشخاص از جمله آقایان بهزاد نبوی و سعید حجاریان منتظر تشکیل دادگاه و رسیدگی به اتهماتشان هستند، فرصت مناسبی است تا دوباره این پرونده به جریان افتد.

و منافقین انقلاب بدانند که خون شهیدان مظلوم, رجایی, باهنر و لاجوردی پایمال نخواهد شد، چرا که این سنت اللهی است.

*محمدحسین مهرعلیان - دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شاید برهه کنونی زمان مناسبی برای بازخوانی نقاط مبهم تاریخ و بررسی مجدد آنها باشد؛ ضرورت این مهم وقتی بیشتر رخ می نماید که در ریشه یابی بحران های گذشته و وقایع ماه های اخیر کشور، نقاط مشترک و جریان های ثابتی دیده می شود جریاناتی که رهبر معظم انقلاب از آنها با عنوان "فتنه عمیق" یاد می نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد