ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

ایمان نیوز

سیاست بین الملل - فرقه شناسی - مهدویت

نگاهی به حوزه ها و جبهه های 14 گانه تهدید یا جنگ نرم

حوزه ها و جبهه های 14 گانه تهدید یا جنگ نرم

عکس/حوزه ها و جبهه های 14 گانه جنگ نرم

جنگ نرم، قدرت نرم، جنگ روانی و... واژه هایی که این روزها بسیاری از تحلیلگران و رسانه ها از آن سخن می گویند. پس از طرح مسئله " جنگ نرم" از سوی رهبر معظم انقلاب و لزوم توجه و مقابله با آن به دلیل نزدیک بودن این اصطلاح به "براندازی نرم" که شامل مصادیقی مثل کودتای مخملی، انقلای رنگین و... است، متاسفانه شاهد محدود نگری و انحراف هایی در فهم و تحلیل های ارائه شده پیرامون "جنگ نرم" هستیم.

باید دانست که جنگ نرم به مراتب پیچیده تر و فراگیرتر از مفاهیم نهفته در براندازی نرم است و خلاصه کردن مفهوم جنگ نرم در مفاهیمی مثل کودتای مخملین و... که خود انشعابی از جنگ نرم هستند و در واقع بدفهمی این مسئله نهایتا منجر به اتخاذ راهبردهای نامناسب، ناقص  و بعضا اشتباه در رویارویی با آن خواهد شد و به عبارت بهتر، تحلیل غلط منتج به تدبیر غلط می شود.

سطوح نبرد نرم یا جنگ نرم

عکس/ نظام سطوح جنگ نرم

در هر جنگی عوامل تاثیرگذار و تاثیر برداری وجود دارد. طبق اعلام مرکز تحقیقات پیشرفته ضد تروریسم جمهوری اسلامی ایران و تعریف مرکز ملی ضدتروریسم آمریکا(NCTC) چهارده عرصه برای حوزه نرم تروریسم(تهدید نرم) تبیین و تعریف گردیده است:

1- فضای مجازی(Cyber)

2- رسانه(Media)

3- هنر(Art)

4- رفتارشناسی- رفتارسازی(Psycho)

5- زبان کاربردی(Lingo)

6- قانون(Law)

7- سه گانه های اطلاعات(I3)

8- ورزش(برمبنای اصالت لذت و سرگرمی)(Sport)

9- گردشگری(Torurism)

10- روابط و معاشرت(Etiqu)

11- آموزش(Education)

12- شیوه سیاست گذاری و اداره(Polity)

13- شیطان پرستی(Satan)

14- علم و علم گرایی(Science)

حوزه ها و جبهه های 14 گانه تهدید یا جنگ نرم

تاکنون میان ما و غرب، تهاجم فرهنگی، ناتو و شبیخون فرهنگی به وقوع پیوسته ، درحالیکه این نسبت باید تغییر کند و با ورود به یک جنگ دوسویه، جبهه خودی باید با پرهیز از انفعال بصورت فعال عمل نماید.

در این راستا ضمن شناخت کامل فرمول ها و قواعد بازی دشمن و قرار نگرفتن در طرح او می بایست از ابزارها، ظرفیت ها و شیوه های مناسب بومی استفاده  کرد. آنچه مسلم است نقطه ثقل این مهم و شاه کلید پیروزی  در این میدان خطیر در نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری نهفته است...

به نقل از ویژه نامه جنگ نرم روزنامه خراسان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد